Citroën AC4 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën AC4
 ...
Citroën C4
Výrobca Citroën
Iné názvy AC4
Produkcia 1928 – 1932
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Predchodca Citroën B14
Nasledovník Citroën Rosalie
Trieda stredná trieda
Max. rýchlosť 90 km/h
Prevodovka(y) BVM3, BVM4
Hmotnosť 1 175 – 1 245 kg
Pozri aj Citroën AC6

Citroën C4 je automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 19281932. Počas 3 rokov produkcie bolo vyrobených približne 121 000 kusov. Model sa vyrábal v prevedeniach Berline Luxe, Conduite Interieure Luxe, Familiale Luxe, 2 a 4 sedadlový Cabriolet Decapotable, 2 a 4 sedadlový falošný kabriolet, Torpédo a Taxi. Automobil zdieľal rám, platformu s modelom C6 čo podstatne znížilo náklady na výrobu.

Popis

AC4 bola predstavená v roku 1928 na Parížskom autosalóne. Model AC4 je dizajnovo podobný modelu AC6. V roku 1930 sa zmenili názvy modelov na C4 a C6. Na rozdiel od C6, model C4 predstavoval menší rodinný model. Dizajnovo sa odlišoval od C6 hlavne dĺžkou kapoty, doplnkami a lacnejším prevedením.

Novinkou bolo použitie kompaktnej konštrukcie motora s výkonom vyšším o 40%. Blok valcov bol odliaty z jedného kusu s kanálmi pre prúdenie chladiacej vody, tento systém sa využíva dodnes. Prevodovka bola odliata z blokov hliníka.

Konkurencie schopné ceny, silná karoséria a vysoký výkon motora sa podpísali na dobrej predajnosti modelu. V prvom roku bolo predaných viac ako 70 000 kusov. O rok neskôr s príchodom verzie C6 Grand de luxe, bol model vylepšený na verziu C4 III. C4 bola opäť predstavená na parížskom autosalóne presne rok po debute, v nových variantoch karosérie. Vznikli aj nákladné verzie fourgonette a šasi pre nadstavby. V roku 1930 sa z modelu C4 III. stala verzia C4F. Bola rozšírená až na 1,42 m a rázvor bol skrátený o 8 cm. Pribudla verzia roadster. V roku 1931 sa verzia zmenila na C4G, disponovala novou výkonnejšou motorizáciou s ktorou dosahovala rýchlosť až 90 km/h. V roku 1932 bola motorizácia vybavená gumovými vzperami čo prispelo k ďalšiemu zníženiu vibrácií pri jazde. Výroba bola ukončená v roku 1932 ale niekoľko kusov bolo dodaných až ďalší rok.

Motor s plávajúcim uložením

V októbri roku 1931, dostala C4 vo verzií C4F nové plávajúce uloženie motora. Technológia mala označenie Citroen Moteur Flottant. Plávajúce uloženie motora zlepšovalo komfort posádky, znížením vibrácií prenášaných do kabíny.

Motorizácie

  • Zážihové (Benzin)
Verzia Typ motora Zdvihový objem Max. výkon Max. rýchlosť Použitie
C4 1,6
4 valec
1 628 cc 30k pri 3 000 ot./min 80 km/h 1928 – 1932
C4G 1,8
4 valec
1 767 cc 32k pri 2 700 ot./min 90 km/h 1932

Galéria

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën AC4

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroen AC4 na talianskej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_AC4





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk