Železničná stanica Trnava - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Železničná stanica Trnava
Trnava
Pohľad na tretie nástupište železničnej stanice s pristaveným rušnom v júni 2018
Pohľad na tretie nástupište železničnej stanice s pristaveným rušnom v júni 2018
Všeobecné informácie
ŠtátSlovensko Slovensko
MestoTrnava
PrevádzkovateľŽSR
Dátum otvorenia17. november 1989 
Bývalý názovTyrnau

Nagyszombat

Trnava na Slovensku
Prevádzkové informácie
Počet nástupíšť4   
Počet nástupných hrán6   
Predaj cestovných lístkovvnútroštátne, medzištátne
Železničné trate
116, 120, 133
Poloha
48°22′13″S 17°35′05″V / 48,370362°S 17,584599°V / 48.370362; 17.584599Súradnice: 48°22′13″S 17°35′05″V / 48,370362°S 17,584599°V / 48.370362; 17.584599
Poloha stanice v rámci Slovenska
Poloha stanice v rámci Slovenska
Poloha stanice v rámci Slovenska

Železničná stanica Trnava je hlavná železničná stanica v Trnave. 

Súčasná výpravná budova bola po desaťročnej výstavbe odovzdaná do prevádzky 17. novembra 1989.[1] Nové nástupištia boli do prevádzky odovzdané až v roku 1991.[1] Pôvodná budova bola umiestnená cca 400 m na západ.

V rokoch 2012-2014 prešla staničná budova rekonštrukciou, v roku 2014 prešlo rekonštrukciou 1. nástupište.

História

Parný rušeň O&K 2911/1908 na stanici v Trnave

Parný rušeň Orenstein & Koppel 2911/1908

Parný rušeň O&K 2911/1908 prežil takmer celý svoj aktívny život na vlečke cukrovaru v Trnave kde posunoval s vagónmi. V roku 1973 bol prevezený na bývalú železničnú stanicu v Trnave a stal sa jej výstavným exponátom. Niekoľkokrát bolo zmenené jeho umiestnenie a v súčasnosti sa nachádza pri nástupisku č. 4 pri budove novej železničnej stanice.[2]

Výrobca Orenstein und Koppel Berlin Drewitz
Typ Cn2t
Rok výroby 1908
Výrobné číslo 2911
Hmotnosť (prázdny) 27,3 t
(vyzbrojený) 35,9 t
(na nápravu) 12,0 t
Rýchlosť (max) 40 km/h
Valce (zdvih) 550 mm
(priemer) 350 mm
Tlak kotla (pracovný) 12 bar
Dĺžka (celková, cez nárazníky) 8591 mm

Trate a doprava

MHD na stanicu Trnava

Hneď pri hlavnom vchode k železničnej stanici Trnava sa nachádza autobusová zastávka s rovnomerným názvom ,,Železničná stanica", pri ktorej stoja autobusové linky 1,3,5,12,16 a 23, ako aj linka do obchodného centra OUTLET Voderady. Asi 50 metrov od bočného východu zo stanice sa nachádza zastávka ,,Dohnányho", pri ktorej zastavujú autobusy 1,2,4,5,12,14,21 a 22, ako aj linka do OUTLETu Voderady.

Galéria

Referencie

  1. a b ENGLER, Marko. 25 rokov staničnej budovy v Trnave . vlaky.net, 21.11.2014, . Dostupné online.
  2. Klub priateľov železníc Trnavy a okolia . www.kpzt.sk, . Dostupné online.

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Železničná stanica Trnava





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk