A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Púchov | |
Všeobecné informácie | |
---|---|
Štát | Slovensko |
Mesto | Púchov |
Prevádzkovateľ | ŽSR |
Dátum otvorenia | ? |
Prevádzkové informácie | |
Počet nástupíšť | 2 |
Počet nástupných hrán | 4 |
Železničné trate | |
120, 125 | |
Poloha | |
49°06′50″S 18°19′40″V / 49,113896°S 18,327729°VSúradnice: 49°06′50″S 18°19′40″V / 49,113896°S 18,327729°V | |
Poloha stanice v rámci Slovenska
|
Železničná stanica Púchov je hlavná železničná stanica v Púchove. Okrem trate Bratislava - Žilina, tu začína trať v smere Horní Lideč v Česku. V súčasnosti prebieha na železničnej stanici v súvislosti s modernizáciou trate Bratislava - Košice rozsiahla rekonštrukcia, ktorá zahŕňa vybudovanie úplne novej budovy s nástupišťami a úprava už existujúceho podchodu.
Elektrifikácia
Smer Horní Lídeč-Púchov-Žilina je elektrifikovaný jednosmernou trakčnou sústavou 3kV od roku 1960. Úsek do Bratislavy je vybavený striedavou sústavou od roku 1988. Plánovaný stav po dokončení rekonštrukcie budú všetky trate Bratislava-Žilina-Košice elektrifikované striedavou sústavou 25kV.[1]
V roku 2011 bol navrhovaný takýto stav: stanica, trate v smere na Bratislavu a na Horní Lídeč budú napájané sústavou 25 kV. Z existujúcej napájacej stanice bude po podperách trakčného vedenia ťahané 22 kV vedenie do prevoznej meniarne dočasne umiestnenej na žilinskom zhlaví kde bude styk napájacích sústav. V rámci rekonštrukcie stanice tak dôjde k výstavbe novej rozvodne napájanej z dvoch vedení Stredoslovenskej energetiky. Z rozvodne budú napájané aj zabezpečovanie zariadenia na trati Púchov-Horní Lídeč 6kV. Trakčné vedenie v stanici bude počas rekonštrukcie pripravené na 25 kV, ale prevádzkované na jednosmernom 3kV. Zmena trakčnej sústavy bude vykonaná počas dvojtýždňovej výluky na úseku Ladce-Púchov (vrátane) po „ukončení prác na všetkých stavebných objektoch a prevádzkových súboroch“[1]
Stanica Púchov bola „prepnutá“ k 1. augustu 2015. Vznikli tak dva styčné body napájacích sústav: v smere na Horní Lídeč na západe a v smere na Žilinu na severe stanice. Jednosystémové rušne tak môžu z Bratislavy zachádzať až do Púchova. Zároveň sa však skomplikovala prevádzka vlakov v smere (Praha)-Horní Lídeč-Púchov-Žilina či nákladných vlakov medzi Českom a Slovenskom. Nadväzujúci úsek v smere do Žiliny by mal byť, podľa plánov ŽSR, prepnutý v roku 2022.[2]
Trate a doprava
- 120 (Bratislava – Púchov – Žilina) ・・・158,257 km od Bratislavy
- 125 (Púchov – Horní Lideč) ・・・0,000 km od Púchova
Galéria
Elektrický rušeň 350 v Púchove
Referencie
- ↑ a b ČUPKA, Dušan, Pavol Beňo Modernizácia železničnej stanice Púchov – energetické napájanie. InfoElektro ŽSR, 2011, čís. 12, s. 10-14. Dostupné online .
- ↑ Dvouvládí na železnici končí. Ale velmi pozvolna . Česká televize, 2015-08-01, . Dostupné online.
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Železničná stanica Púchov
Externé odkazy
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk