A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Volkswagen Passat | |
---|---|
Výrobca | Volkswagen Passenger Cars |
Iné názvy | Volkswagen Dasher Volkswagen Quantum Volkswagen Santana Volkswagen Corsar Volkswagen Magotan Volkswagen Carat |
Predchodca | Volkswagen Type 4 Volkswagen Type 3 Volkswagen K70 |
Trieda | stredná trieda |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4 |
Platforma | Séria Platforiem Volkswagen Group B |
Volkswagen Passat je osobný automobil strednej triedy,ktorý od roku 1973 vyrába nemecká automobilka Volkswagen. Je zaradený do línie medzi modely Volkswagen Golf/Jetta a Volkswagen Phaeton a je aj so svojími odvodenými typmi je označovaný ako Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar a Carat. Generácie Passatu sú interne označované ako B1, B2, B3 apod.
V roku 2008 rozšíril Volkswagen svoju líniu zavedením modelu Passat CC, ktorý je 4-dverovou kupé verziou klasického Passatu.
Volkswagen oznámil, že jeho nový sedan strednej triedy pre severoamerický trh sa bude vyrábať v závode Volkswagen Chattanooga Assembly Plant a bude sa volať Passat.[1] Volkswagen Passsat NMS vyhral ocenenie Motor Trend Car of the Year 2012.
B1 (Typ 32, 1973 – 1981)
Volkswagen Passat (B1) | |
---|---|
Iné názvy | Volkswagen Dasher |
Produkcia | 1973 – 1981 (1974 – 1988 v Brazílii) |
Krajina pôvodu | Emden, Nemecko Sao Bernardo do Campo, Brazília |
Typ karosérie | 2-dverový sedan 3-dverový liftback 4-dverový sedan 5-dverový liftback 5-dverové kombi |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon |
Platforma | Volkswagen Group B1 |
Motor(y) | 1,3 L R4 1,5 l R4 1,6 l R4 1,5 l R4 diesel |
Prevodovka(y) | 4/5-rýchlostná manuálna[2] |
Rázvor | 2 470 mm[2] |
Dĺžka | 4 190 mm[2] |
Šírka | 1 600 mm[2] |
Výška | 1 360 mm[2] |
Kapacita nádrže | 46 l[2] |
Dizajnér | Giorgetto Giugiaro |
Prvá generácia Volkswagenu Passat bola uvedená v roku 1973. Pôvodne boli v ponuke karosárske verzie 2- a 4-dverový sedan a podobné 3- a 5-dverové verzie. Všetky spoločne zdieľali moderný štýl fastback navrhnutý Giorgettom Giugiarom. V podstate prvá verzia Passatu bola fastback verziou mechanicky identického sedanu Audi 80, ktorý bol uvedený rok pred ním. 5-dverové kombi bolo uvedené v roku 1974. V Európe bol Passat vybavený dvomi obdĺžnikovými hranatými, s dvojmi kruhovými alebo štyrmi kruhovými svetlometmi, v závislosti na výbave. Passat bol jedným z najmodernejších Európskych rodinných automobilov toho času a bol určený ako nasledovník zastaraných modelov Volkswagen Type 3 a Type 4.
Do Passatu sa pôvodne montovali benzínové štvorvalce OHC objemu 1,3 l s výkonom 40 kW/54 koní a 1,5 l s výkonom 55 kW/75 koní alebo 63 kW/85 koní, ktoré sa tiež používali v Audi 80.
Kompletná generácia dostala v roku 1977 facelift, ktorý zahŕňal úpravu interiéru a drobné úpravy ako premiestnenie smeroviek a v závislosti od modelu, buď štyri kruhové alebo dva obdĺžnikové svetlomety.
V Severnej Amerike bol Passat nazvaný ako Dasher.[3] V modelovom roku 1974 boli zavedené karosárske typy 3- a 5-dverový liftback a 5-dverové kombi. Základný motor bol 1,5-litrový radový štvorvalec s karburátorom, ktorý poskytoval výkon 55 kW/75 koní (alebo 52 kW/70 v 1975), ktorý od roku 1976 nahradil 1,6-litrový radový štvorvalec už so vstrekovaním Bosch a výkonom 58 kW/78 koní.
Technické údaje
Technické údaje VW Passat B1 1973 – 1980 | ||||||||||||
VW Passat: | 1,3/55 koní (1973/78) | 1,3/55 koní (1978/80) | 1,5/75 koní (1973/75) | 1,5/85 koní (1973/75) | 1,6/75 koní (1975/80) | 1,6/85 koní (1975/80) | GLI (1979/80) | 1,5 Diesel (1978/80) | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Motor: | R4 (Štvortakt) | |||||||||||
Kód motora: | ZA | FY | ZB | ZC | YN | YP | YS | CK | ||||
Zdvihový objem: | 1 297 cm³ | 1 272 cm³ | 1 471 cm³ | 1 588 cm³ | 1 471 cm³ | |||||||
Vŕtanie x zdvih: | 75 x 73,4 mm | 75 x 72 mm | 76,5 x 80 mm | 79,5 x 80 mm | 76,5 x 80 mm | |||||||
Výkon (in PS) bei 1/min: |
40 kW (55) 5500 |
40 kW (55) 5800 |
55 kW (75) 5800 |
63 kW (85) 5800 |
55 kW (75) 5600 |
63 kW (85) 5600 |
81 kW (110) 6100 |
37 kW (50) 5000 | ||||
Max. krútiaci moment bei 1/min: |
92 Nm 2500 |
90 Nm 3400 |
112 – 114 Nm 3300 |
121 Nm 4000 |
119 Nm 3200 |
124 Nm 3200 |
137 Nm 5000 |
80 Nm 3000 | ||||
Príprava zmesi: | 1 spádový karburátor Solex 85 koňový variant: 1-stupňový-spádový karburátor Solex |
Mechanické vstrekovanie (Bosch K-Jetronic) | Vstrekovacia dýza | |||||||||
Ventilový rozvod: | OHC, Ozubený remeň | |||||||||||
Chladenie: | Chladenie vodou | |||||||||||
Prevodovka: | 4-rýchlostná manuálna a.W. pre 75/85-koňovú verziu 3-rýchlostná automatická | |||||||||||
Odpruženie vpredu: | Pružiny McPherson, Priečne závesné rameno | |||||||||||
Odpruženie vzadu: | Torzná zalomená náprava, Panhardská tyč, Vinuté pružiny | |||||||||||
Brzdy: | Predné kotúčové brzdy (Ø 239 mm), Zadné bubnové brzdy, Posilňovač bŕzd | |||||||||||
Riadenie: | Hrebeňové | |||||||||||
Karoséria: | Oceľový plech | |||||||||||
Rozchod vpredu/vzadu: | 1340/1 350 mm | |||||||||||
Rázvor: | 2 470 mm | |||||||||||
Dĺžka: | 4 190 mm (ab 08/77: 4265–4 290 mm) | |||||||||||
Hmotnosť: | 880–995 kg | |||||||||||
Max. rýchlosť: | 150 km/h | 150 km/h | 155–160 km/h | 163–168 km/h | 156–160 km/h | 165–173 km/h | 185 km/h | 141 km/h | ||||
Zrýchlenie z 0-100 km/h: |
16 – 17 s | 16 – 17 s | 13,5 – 16 s | 12 – 15 s | 13,5 – 16 s | 12 – 14,5 s | 10,5 – 11,5 s | 20,5 – 21,5 s | ||||
Spotreba v l/100 km: |
10,5 N | 10,5 N | 10,5 – 11,5 N | 10,0 – 11,0 S | 10,5 – 11,0 N | 10,5 – 11,0 N | 11,5 S | 7,5 D |
B2 (Typ 32B, 1981 – 1988)
Volkswagen Passat (B2) | |
---|---|
Iné názvy | Volkswagen Corsar Volkswagen Carat |
Produkcia | 1981 – 1988 |
Krajina pôvodu | Emden, Nemecko Barcelona Zona Franca, Španielsko General Pacheco, Buenos Aires, Argentína São Bernardo do Campo, Brazília Puebla, Mexiko Šanghaj, Čína Zama, Japonsko Uitenhage, Južná Afrika |
Typ karosérie | 2-dverový sedan (Latinská Amerika) 3-dverový liftback 4-dverový sedan (Santana) 5-dverový liftback 5-dverové kombi |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4 |
Platforma | Volkswagen Group B2 |
Motor(y) | Benzínové motory: 1,3 l R4 1,5 l R4 1,6 l R4 1,7 l R4 (82 – 83 Quantum)[4] 1,8 l R4 2,0 l R4 1,9 l R5 2,0 l R5 Syncro 2,1 l R5 (83 – 84 Quantum)[4] 2,2 l R5 Naftové motory: 1,6 l D R4 1,6 l TD R4 1,8 l D R4 |
Prevodovka(y) | 3-rýchlostná automatická, 4-rýchlostná manuálna, 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 550 mm[5] |
Dĺžka | 3/5d: 4 435 mm[5] Variant: 4 540 mm[5] Santana: 4 545 mm[5] 4 559 mm (GL) 4 590 mm (GL Syncro) |
Šírka | 1 685 mm[5] Santana: 1 695 mm[5] 1 707 mm (GL) 1 694 mm (GL Syncro) faceliftovaná Santana: 1 710 mm |
Výška | 1 385 mm[5] Santana: 1 400 mm[5] 1 392 mm (GL) 1 473 mm (GL Syncro) faceliftovaná Santana: 1 427 mm |
Kapacita nádrže | 60 l[5] 70 l (GL Syncro) |
Pozri aj | Ford Versailles Ford Royale Volkswagen Quantum Volkswagen Santana |
Druhá generácia Volkswagenu Passat bola uvedená v roku 1981. Platforma nazvaná B2 bola trochu dlhšia a upravený dizajn automobilu bol hneď rozpoznateľný ako Passat, pričom najzreteľnojšou zmenou boli obdĺžnikové svetlomety.
Podobne ako predchádzajúca generácia, bol Passat B2 predávaný hlavne s radovými štvorvalcovými benzínovými a naftovými motormi. Oproti svojmu predchodcovi, vrcholné verzia boli ponúkané s päťvalcovými motormi Audi alebo Volkswagen s objemami 1,9 až 2,2 litra.[4][6] Systém pohonu všetkých štyroch kolies Syncro používaný v modeli Passat Variant Syncro zdieľal mechaniku z Audi 80 quattro a nie z Volkswagenu Golf Syncro.
Dňa 31. marca bola výroba druhej generácie ukončená (hoci modely Syncro ostali vo výrobe do júna) s 3 345 248 vyrobenými kusmi v Nemecku. Celková svetová produkcia je minimálne 4,5 milióna.
Technické údaje
- Benzínové motory
- 1,3 – 55 koní (FY/FZ), 60 koní (EP/EU)
- 1,6 – 69 koní (PP), 72 koní (RL), 75 koní (DT/DTA/JU/YN/Y/WV/A)
- 1,8 – 87 koní (RM), 90 koní (DS/JN/JV)
- 1,9 – 115 koní (WN)
- 2,0 – 115 koní (HS/JS/HP)
- 2,1 – 115 koní (WE)
- 2,2 – 115 koní (KX), 120 koní (JT), 136 koní (HY/KV)
- Naftové motory
- 1,6 – atmosférický – 54 koní (JK/CR)
- 1,6 – prepĺňaný turbodúchadlom – 70 koní (CY)
B3 a B4 (Typ 35i, 1988 – 1996)
Volkswagen Passat (B3) | |
---|---|
Iné názvy | Volkswagen Passat Arriva (SK) |
Krajina pôvodu | Emden, Nemecko Bratislava, Slovensko (VW SK)[7] |
Usporiadanie | Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4 |
Platforma | Volkswagen Group B3 |
Motor(y) | Benzínové motory: 1,6 l R4 53 kW/72 koní |
Prevodovka(y) | 4-rýchlostná automatická 5-rýchlostná manuálna |
Rázvor | 2 626 mm |
Dĺžka | 4 575 mm |
Šírka | 1 705 mm |
Výška | 1430-1 500 mm |
Hmotnosť | 70 l (30 l rezerva) |
Tretia generácia Passatu bola uvedená v marci 1988 v Európe, v roku 1990 v Severnej Amerike a v roku 1995 v Južnej Amerike. Dizajn pochádzal z konceptu Auto 2000 z roku 1981 (s koeficientom odporu vzduchu 0,25).[8][9][10]
V ponuke boli karosárske verzie 4-dverový sedan a 5-dverové kombi, pričom v ponuke už nefigurovala verzia fastback. Benzínové motory so vstrekovaním paliva poskytovali lepší výkon a pokojnejší chod ako karburátorové jednotky používané predtým. Montované boli priečne a s panelom podlahy karosérie, ktorý bol prispôsobený pre pohon všetkých kolies Syncro. Motormi v ponuke boli 2,0-litrový 16-ventilový štvorvalec v modeli GL, 1,8-litrový motor v modeli CL, nový 2,8-litrový motor VR6 (používaný v modeloch Golf a Corrado) v modeloch GLX a GLS a motor G60. Motor VR6 bol vrcholom ponuky a poskytoval Passatu maximálnu rýchlosť 224 km/h. 1,9-litrový naftový motor bol dostupný volitelne.
1993 facelift (Passat B4)
Passat B3 bol v roku 1993 značne faceliftovaný a hoci bol označovaný ako B4, nebol to celkom nový model. Faceliftu boli podrobené panely karosérie okrem strechy, pričom najznačnejšou zmenou prešla predná časť. Interiér bol jemne upravený a bola do neho zahrnutá výbava ako dva predné airbagy a predpínače bezpečnostných pásov, hoci základná palubná doska ostala bez zmien.
Motory
Passat B4 benzínové motory | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Krátky opis | Kód motora | Typ motora | Zdvihový objem | Výkon (Max. výkon) |
Krútiaci moment (Max. krútiaci moment) |
Roky výroby | Max. rýchlosť (km/h) |
1,6 | AEK | R4 SOHC 8V, viacbodové vstrekovanie | 1 595 cm³ | 74 kW/100 koní pri 5800 ot/min | 135 Nm pri 4400 ot/min | 1994 – 1995 | 186 |
1,6 | AFT | R4 SOHC 8V, viacbodové vstrekovanie | 1 595 cm³ | 74 kW/100 koní pri 5800 ot/min | 140 Nm pri 3500 ot/min | 1995 – 1997 | 186 |
1,8 | AAM / ANN | R4 SOHC 8V, jednobodové vstrekovanie | 1 781 cm³ | 55 kW/75 koní pri 5000 ot/min | 140 Nm pri 2500 ot/min | 1993 – 1997 | 169 |
1,8 | ABS / ADZ / ANP | R4 SOHC 8V, jednobodové vstrekovanie | 1 781 cm³ | 66 kW/90 koní pri 5400 ot/min | 145 Nm pri 2500 ot/min | 1993 – 1997 | 178 |
2,0 | 2E / ADY / AGG | R4 SOHC 8V, viacbodové vstrekovanie | 1 984 cm³ | 85 kW/115 koní pri 5400 ot/min | 166 Nm pri 3200 ot/min | 1993 – 1997 | 195 |
2,0 | ABF | R4 DOHC 16V, viacbodové vstrekovanie | 1 984 cm³ | 110 kW/150 koní pri 6000 ot/min | 180 Nm pri 4800 ot/min | 1993 – 1997 | 213 |
2,8 VR6 | AAA | VR6 SOHC 12V, viacbodové vstrekovanie | 2 792 cm³ | 128 kW/174 koní pri 5800 ot/min | 235 Nm pri 4200 ot/min | 1993 – 1997 | 224 |
2,9 VR6 | ABV | VR6 SOHC 12V, viacbodové vstrekovanie | 2 861 cm³ | 135 kW/184 koní pri 5800 ot/min | 245 Nm pri 4200 ot/min | 1994 – 1997 | 218 |