Volkswagen Passat - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Volkswagen Passat
Volkswagen Passat
VW Passat B7 2.0 TDI DSG Highline Kaschmirbraun.JPG
Výrobca Volkswagen Passenger Cars
Iné názvy Volkswagen Dasher
Volkswagen Quantum
Volkswagen Santana
Volkswagen Corsar
Volkswagen Magotan
Volkswagen Carat
Predchodca Volkswagen Type 4
Volkswagen Type 3
Volkswagen K70
Trieda stredná trieda
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4
Platforma Séria Platforiem Volkswagen Group B

Volkswagen Passat je osobný automobil strednej triedy,ktorý od roku 1973 vyrába nemecká automobilka Volkswagen. Je zaradený do línie medzi modely Volkswagen Golf/Jetta a Volkswagen Phaeton a je aj so svojími odvodenými typmi je označovaný ako Dasher, Santana, Quantum, Magotan, Corsar a Carat. Generácie Passatu sú interne označované ako B1, B2, B3 apod.

V roku 2008 rozšíril Volkswagen svoju líniu zavedením modelu Passat CC, ktorý je 4-dverovou kupé verziou klasického Passatu.

Volkswagen oznámil, že jeho nový sedan strednej triedy pre severoamerický trh sa bude vyrábať v závode Volkswagen Chattanooga Assembly Plant a bude sa volať Passat.[1] Volkswagen Passsat NMS vyhral ocenenie Motor Trend Car of the Year 2012.

B1 (Typ 32, 1973 – 1981)

Volkswagen Passat (B1)
Vw passat b1 v sst.jpg
Iné názvy Volkswagen Dasher
Produkcia 1973 – 1981
(1974 – 1988 v Brazílii)
Krajina pôvodu Emden, Nemecko
Sao Bernardo do Campo, Brazília
Typ karosérie 2-dverový sedan
3-dverový liftback
4-dverový sedan
5-dverový liftback
5-dverové kombi
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon
Platforma Volkswagen Group B1
Motor(y) 1,3 L R4
1,5 l R4
1,6 l R4
1,5 l R4 diesel
Prevodovka(y) 4/5-rýchlostná manuálna[2]
Rázvor 2 470 mm[2]
Dĺžka 4 190 mm[2]
Šírka 1 600 mm[2]
Výška 1 360 mm[2]
Kapacita nádrže 46 l[2]
Dizajnér Giorgetto Giugiaro
Bližšie informácie v hlavnom článku: Volkswagen Passat (B1)

Prvá generácia Volkswagenu Passat bola uvedená v roku 1973. Pôvodne boli v ponuke karosárske verzie 2- a 4-dverový sedan a podobné 3- a 5-dverové verzie. Všetky spoločne zdieľali moderný štýl fastback navrhnutý Giorgettom Giugiarom. V podstate prvá verzia Passatu bola fastback verziou mechanicky identického sedanu Audi 80, ktorý bol uvedený rok pred ním. 5-dverové kombi bolo uvedené v roku 1974. V Európe bol Passat vybavený dvomi obdĺžnikovými hranatými, s dvojmi kruhovými alebo štyrmi kruhovými svetlometmi, v závislosti na výbave. Passat bol jedným z najmodernejších Európskych rodinných automobilov toho času a bol určený ako nasledovník zastaraných modelov Volkswagen Type 3 a Type 4.

Do Passatu sa pôvodne montovali benzínové štvorvalce OHC objemu 1,3 l s výkonom 40 kW/54 koní a 1,5 l s výkonom 55 kW/75 koní alebo 63 kW/85 koní, ktoré sa tiež používali v Audi 80.

Kompletná generácia dostala v roku 1977 facelift, ktorý zahŕňal úpravu interiéru a drobné úpravy ako premiestnenie smeroviek a v závislosti od modelu, buď štyri kruhové alebo dva obdĺžnikové svetlomety.

V Severnej Amerike bol Passat nazvaný ako Dasher.[3] V modelovom roku 1974 boli zavedené karosárske typy 3- a 5-dverový liftback a 5-dverové kombi. Základný motor bol 1,5-litrový radový štvorvalec s karburátorom, ktorý poskytoval výkon 55 kW/75 koní (alebo 52 kW/70 v 1975), ktorý od roku 1976 nahradil 1,6-litrový radový štvorvalec už so vstrekovaním Bosch a výkonom 58 kW/78 koní.

Technické údaje

Technické údaje VW Passat B1 1973 – 1980
VW Passat: 1,3/55 koní (1973/78) 1,3/55 koní (1978/80) 1,5/75 koní (1973/75) 1,5/85 koní (1973/75) 1,6/75 koní (1975/80) 1,6/85 koní (1975/80) GLI (1979/80) 1,5 Diesel (1978/80)
Motor:  R4 (Štvortakt)
Kód motora:  ZA FY ZB ZC YN YP YS CK
Zdvihový objem:  1 297 cm³ 1 272 cm³ 1 471 cm³ 1 588 cm³ 1 471 cm³
Vŕtanie x zdvih:  75 x 73,4 mm 75 x 72 mm 76,5 x 80 mm 79,5 x 80 mm 76,5 x 80 mm
Výkon
(in PS)
bei 1/min: 
40 kW
(55)
5500
40 kW
(55)
5800
55 kW
(75)
5800
63 kW
(85)
5800
55 kW
(75)
5600
63 kW
(85)
5600
81 kW
(110)
6100
37 kW
(50)
5000
Max. krútiaci moment
bei 1/min: 
92 Nm
2500
90 Nm
3400
112 – 114 Nm
3300
121 Nm
4000
119 Nm
3200
124 Nm
3200
137 Nm
5000
80 Nm
3000
Príprava zmesi:  1 spádový karburátor Solex
85 koňový variant: 1-stupňový-spádový karburátor Solex
Mechanické vstrekovanie (Bosch K-Jetronic) Vstrekovacia dýza
Ventilový rozvod:  OHC, Ozubený remeň
Chladenie:  Chladenie vodou
Prevodovka:  4-rýchlostná manuálna
a.W. pre 75/85-koňovú verziu 3-rýchlostná automatická
Odpruženie vpredu:  Pružiny McPherson, Priečne závesné rameno
Odpruženie vzadu:  Torzná zalomená náprava, Panhardská tyč, Vinuté pružiny
Brzdy:  Predné kotúčové brzdy (Ø 239 mm), Zadné bubnové brzdy, Posilňovač bŕzd
Riadenie:  Hrebeňové
Karoséria:  Oceľový plech
Rozchod vpredu/vzadu:  1340/1 350 mm
Rázvor:  2 470 mm
Dĺžka:  4 190 mm (ab 08/77: 4265–4 290 mm)
Hmotnosť:  880–995 kg
Max. rýchlosť:  150 km/h 150 km/h 155–160 km/h 163–168 km/h 156–160 km/h 165–173 km/h 185 km/h 141 km/h
Zrýchlenie z
0-100 km/h: 
16 – 17 s 16 – 17 s 13,5 – 16 s 12 – 15 s 13,5 – 16 s 12 – 14,5 s 10,5 – 11,5 s 20,5 – 21,5 s
Spotreba v
l/100 km: 
10,5 N 10,5 N 10,5 – 11,5 N 10,0 – 11,0 S 10,5 – 11,0 N 10,5 – 11,0 N 11,5 S 7,5 D

B2 (Typ 32B, 1981 – 1988)

Volkswagen Passat (B2)
VW Passat Kombi front 20070902.jpg
Iné názvy Volkswagen Corsar
Volkswagen Carat
Produkcia 1981 – 1988
Krajina pôvodu Emden, Nemecko
Barcelona Zona Franca, Španielsko
General Pacheco, Buenos Aires, Argentína
São Bernardo do Campo, Brazília
Puebla, Mexiko
Šanghaj, Čína
Zama, Japonsko
Uitenhage, Južná Afrika
Typ karosérie 2-dverový sedan (Latinská Amerika)
3-dverový liftback
4-dverový sedan (Santana)
5-dverový liftback
5-dverové kombi
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4
Platforma Volkswagen Group B2
Motor(y) Benzínové motory:
1,3 l R4
1,5 l R4
1,6 l R4
1,7 l R4 (82 – 83 Quantum)[4]
1,8 l R4
2,0 l R4
1,9 l R5
2,0 l R5 Syncro
2,1 l R5 (83 – 84 Quantum)[4]
2,2 l R5
Naftové motory:
1,6 l D R4
1,6 l TD R4
1,8 l D R4
Prevodovka(y) 3-rýchlostná automatická,
4-rýchlostná manuálna,
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 550 mm[5]
Dĺžka 3/5d: 4 435 mm[5]
Variant: 4 540 mm[5]
Santana: 4 545 mm[5]
4 559 mm (GL)
4 590 mm (GL Syncro)
Šírka 1 685 mm[5]
Santana: 1 695 mm[5]
1 707 mm (GL)
1 694 mm (GL Syncro)
faceliftovaná Santana: 1 710 mm
Výška 1 385 mm[5]
Santana: 1 400 mm[5]
1 392 mm (GL)
1 473 mm (GL Syncro)
faceliftovaná Santana: 1 427 mm
Kapacita nádrže 60 l[5]
70 l (GL Syncro)
Pozri aj Ford Versailles
Ford Royale
Volkswagen Quantum
Volkswagen Santana
Bližšie informácie v článkoch: Volkswagen Passat (B2) a Volkswagen Santana

Druhá generácia Volkswagenu Passat bola uvedená v roku 1981. Platforma nazvaná B2 bola trochu dlhšia a upravený dizajn automobilu bol hneď rozpoznateľný ako Passat, pričom najzreteľnojšou zmenou boli obdĺžnikové svetlomety.

Podobne ako predchádzajúca generácia, bol Passat B2 predávaný hlavne s radovými štvorvalcovými benzínovými a naftovými motormi. Oproti svojmu predchodcovi, vrcholné verzia boli ponúkané s päťvalcovými motormi Audi alebo Volkswagen s objemami 1,9 až 2,2 litra.[4][6] Systém pohonu všetkých štyroch kolies Syncro používaný v modeli Passat Variant Syncro zdieľal mechaniku z Audi 80 quattro a nie z Volkswagenu Golf Syncro.

Dňa 31. marca bola výroba druhej generácie ukončená (hoci modely Syncro ostali vo výrobe do júna) s 3 345 248 vyrobenými kusmi v Nemecku. Celková svetová produkcia je minimálne 4,5 milióna.

Technické údaje

Benzínové motory
  • 1,3 – 55 koní (FY/FZ), 60 koní (EP/EU)
  • 1,6 – 69 koní (PP), 72 koní (RL), 75 koní (DT/DTA/JU/YN/Y/WV/A)
  • 1,8 – 87 koní (RM), 90 koní (DS/JN/JV)
  • 1,9 – 115 koní (WN)
  • 2,0 – 115 koní (HS/JS/HP)
  • 2,1 – 115 koní (WE)
  • 2,2 – 115 koní (KX), 120 koní (JT), 136 koní (HY/KV)
Naftové motory
  • 1,6 – atmosférický – 54 koní (JK/CR)
  • 1,6 – prepĺňaný turbodúchadlom – 70 koní (CY)

B3 a B4 (Typ 35i, 1988 – 1996)

Volkswagen Passat (B3)
Volkswagen Passat sedan B3.jpg
Iné názvy Volkswagen Passat Arriva (SK)
Krajina pôvodu Emden, Nemecko
Bratislava, Slovensko (VW SK)[7]
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon/pohon 4 × 4
Platforma Volkswagen Group B3
Motor(y) Benzínové motory:

1,6 l R4 53 kW/72 koní
1,8 l R4 55 kW/75 koní
1,8 l R4 66 kW/90 koní
1,8 l R4 118 kW/160 koní G60
2,0 l R4 85 kW/115 koní
2,0 l R4 100 kW/136 koní 16v
2,8 l VR6 128 kW/174 koní
Naftové motory:
1,6 l R4 59 kW/80 koní Turbo Diesel
1,9 l R4 50 kW/68 koní
1,9 l R4 55 kW/75 koní Turbo Diesel

Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 626 mm
Dĺžka 4 575 mm
Šírka 1 705 mm
Výška 1430-1 500 mm
Hmotnosť 70 l (30 l rezerva)
Volkswagen Passat VR6 (B4)
Bližšie informácie v hlavnom článku: Volkswagen Passat (B3)

Tretia generácia Passatu bola uvedená v marci 1988 v Európe, v roku 1990 v Severnej Amerike a v roku 1995 v Južnej Amerike. Dizajn pochádzal z konceptu Auto 2000 z roku 1981 (s koeficientom odporu vzduchu 0,25).[8][9][10]

V ponuke boli karosárske verzie 4-dverový sedan a 5-dverové kombi, pričom v ponuke už nefigurovala verzia fastback. Benzínové motory so vstrekovaním paliva poskytovali lepší výkon a pokojnejší chod ako karburátorové jednotky používané predtým. Montované boli priečne a s panelom podlahy karosérie, ktorý bol prispôsobený pre pohon všetkých kolies Syncro. Motormi v ponuke boli 2,0-litrový 16-ventilový štvorvalec v modeli GL, 1,8-litrový motor v modeli CL, nový 2,8-litrový motor VR6 (používaný v modeloch Golf a Corrado) v modeloch GLX a GLS a motor G60. Motor VR6 bol vrcholom ponuky a poskytoval Passatu maximálnu rýchlosť 224 km/h. 1,9-litrový naftový motor bol dostupný volitelne.

1993 facelift (Passat B4)

Bližšie informácie v hlavnom článku: Volkswagen Passat (B4)

Passat B3 bol v roku 1993 značne faceliftovaný a hoci bol označovaný ako B4, nebol to celkom nový model. Faceliftu boli podrobené panely karosérie okrem strechy, pričom najznačnejšou zmenou prešla predná časť. Interiér bol jemne upravený a bola do neho zahrnutá výbava ako dva predné airbagy a predpínače bezpečnostných pásov, hoci základná palubná doska ostala bez zmien.

Motory

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Volkswagen Passat





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk