Valentino Rossi - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Valentino Rossi
Valentino Rossi
taliansky motocyklový pretekár
taliansky motocyklový pretekár
Narodenie16. február 1979 (44 rokov)
Urbino, Taliansko
PodpisValentino Rossi, podpis (z wikidata)
Odkazy
Webstránkavalentinorossi.com
CommonsSpolupracuj na Commons Valentino Rossi

Valentino Rossi (* 16. február 1979, Urbino, Taliansko) je taliansky motocyklový pretekár, ktorý doteraz získal 9 titulov majstra sveta v rozličných rýchlostných svetových kategóriách. Považujú ho za jedného z najlepších pilotov MOTOGP.

Životopis

Narodil sa v talianskom meste Urbino Grazianovi Rossimu a Stefanii Palma. Má brata a nevlastnú sestru. Jeho otec Graziano Rossi bol taktiež pilot motocyklov a má na konte víťazstvo na Veľkej cene Holandska z roku 1979 v triede do 250 ccm.

Valentino Rossi sa svojho prvého kompletného vystúpenia v majstrovstvách sveta dočkal roku 1996, keď jazdil v kategórii 125 cm³. Rok na to získal v tejto triede svoj prvý titul majstra sveta. V roku 1998 sa posunul do kategórie 250 cm³, kde jazdil znova ako v kategórii 125 cm³ na motocykli značky Aprilia. Počas tejto sezóny zvíťazil vo viacerých pretekoch, no nevyrovnané výkony z úvodu sezóny spôsobili, že titul majstra sveta v tejto kategórii získal až v nasledujúcom roku. V roku 2000 sa Rossi dostal do vtedy najsilnejšej kategórie 500 cm³ na motocykli Honda NSR500, kde sa mu podarilo získať 2 víťazstvá a táto sezóna sa preňho skončila druhým miestom vo svetovom šampionáte. V roku 2001 pokračoval v stajni Nastro Azzurro na svojej Honde NSR500, s ktorou získal ďalších 11 víťazstiev a nakoniec aj majstrovský titul. V roku 2002 sa začala nová éra MOTOGP, kde sa po prvýkrát dostali na dráhu štvortaktné motory s objemom 990 cm³ a Rossi začal jazdiť za team Repsol Honda HRC. Motocykel RC211V, na ktorom jazdil sa v rukách Rossiho stal neprekonateľný. Túto sezónu získal titul majstra sveta bez akýchkoľvek problémov. V roku 2003 Rossi pokračoval v stajni Repsol Honda so strojom RC211V a po 9 víťazných veľkých cenách sa znovu stal majstrom sveta. Na konci tejto sezóny prenikli na verejnosť informácie o tom, že Rossi zmení tím a prejde do Yamaha Teamu.

V roku 2004 Rossi začal pretekať pre tuto značku. Znovu dva roky po sebe získal titul majstra sveta. V roku 2006 bol pred posledným pretekom sezony bodovo na špičke šampionátu, ale v ňom havaroval a tak skončil na druhom mieste a titul získal Nicky Hayden z USA. V nasledujúcej sezóne skončil tretí po šampiónovi Caseyim Stonerovi z Austrálie a Danim Pedrosovi zo Španielska, ktorý ho bodovo predbehol v poslednej veľkej cene.

V sezóne 2008 jazdil za team Yamaha a po skvelých výkonoch získal presvedčivo svoj už ôsmy titul majstra sveta, prvý od zmeny objemu motora, ktorý sa znížil na 800ccm.

Spoločne s Giacomom Agostinim patrí medzi motocyklových pretekárov, ktorí sa vrátili obhájiť dávnejší zisk najvyššej priečky po jej niekoľkoročnej strate. Práve tuto sezónu sa vyrovnal rekord 90 víťazstiev Ángela Nieta, 68 Giacoma Agostiniho v najvyššej kategórii. Okrem iného sa stal jediným pilotom, ktorý získal titul majstra sveta v 5. úplne rozličných kategóriach: 125 cm³, 250 cm³, 500 cm³, 990 cm³ a 800 cm³. Rossi dokázal zviťaziť vo všetkých veľkých cenách, ktoré sa dosiaľ konali. Ba dokonca aj v nových ako je Laguna Seca, Misano a Indianapolis.

V roku 2009 Valentino zostal členom teamu Fiat Yamaha a na jeho konci sa radoval z už deviateho titulu svetového šampióna MotoGP.V tomto roku zviedol niekoľko krásnych súbojov so svojím tímovým kolegom, mladým Španielom Jorgem Lorenzom, ktorý sa stal Valeho najvážnejším súperom v boji o majstrovskú trofej.Jedným z vrcholov sezóny bola určite Veľká cena Katalánska, kde títo dvaja pretekári spolu bojovali počas celých pretekov a v napínavom poslednom kole sa Rossi definitívne presadil na prvé miesto až v úplne poslednej zákrute pretekov, mimoriadne odvážnym a takticky i technicky perfektne zvládnutým manévrom.V tejto sezóne tiež prekročil magickú hranicu 100 víťazstiev vo Veľkých cenách, keď sté víťazstvo dosiahol v katedrále motošportu na kultovom Holandskom okruhu Assen. Rossi už má podpísanú zmluvu s tímom Fiat-Yamaha aj na sezónu 2010, pričom jeho partnerom v ňom bude opäť Lorenzo.Priaznivci Talianskeho fenoména sa teda môžu tešiť opäť na skvelé súboje, ktoré títo vynikajúci jazdci spolu vybojujú.

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Valentino Rossi





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk