Offene Systeme und deren Schnittstellen für die Elektronik in Kraftfahrzeugen - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Offene Systeme und deren Schnittstellen für die Elektronik in Kraftfahrzeugen

Offene Systeme und deren Schnittstellen für die Elektronik im Kraftfahrzeug (skrátene OSEK; preklad: Otvorené systémy a ich rozhrania pre elektroniku v automobile) je ochranná značka spoločnosti Siemens a je to názov (už medzinárodného) štandardizačného grémia pre priemysel. To treba mať na mysli, pretože ak sa spomenie OSEK, väčšinou sa tým myslí jeden zo štandardov tohoto grémia: operačný systém OSEK-OS.

História

Grémium bolo založené v roku 1993 rôznymi výrobcami automobilov, ich dodávateľmi a producentmi softvéru. Hlavní zakladatelia boli: BMW, Daimler-Benz (dnes už Daimler), Opel, Volkswagen, Bosch, Siemens a Inštitút pre priemyselnú informačnú techniku na Technickej univerzite v Karlsruhe. Podobné grémium založili už v roku 1988 francúzski výrobcovia Peugeot, Citroën a Renault s názvom VDX. V roku 1994 sa obe skupiny spojili a vytvorili OSEK/VDX.

Výsledky

Grémium OSEK je autorom nasledovných štandardov:

  • OSEK-OS (Operating System) – štandard operačného systému pre softvér v embedded systems (ide o preddefinované jadro operačného systému, kde je možné pomocou konfigurácie parametrov prispôsobovať OSEK-OS danej riadiacej jednotke. Pre samotnú aplikáciu – čo má riadiaca jednotka robiť sa na existujúce štandardné jadro doprogramujú vlastné funkcie)
  • OSEK-OIL (OSEK Implementation Language) –  štandard opisného jazyka
  • OSEK-ORTI (Runtime Interface) – definícia rozhrania OS s debuggerom
  • OSEK-COM (Communication) – definícia komunikačných rozhraní medzi modulmi v rámci jedného zariadenia aj medzi rôznymi riadiacimi jednotkami v aute
  • OSEK-NM (Network Management) – definuje podmienky, kedy sa jednotlivé riadiace jednotky v aute smú vypnúť. (Dôvodom vypnutia zariadenia je úspora prúdu, ktorý, keď auto nemá zapnutý motor, je dodávaný z batérie. Pre predstavu: v priemernom aute kategórie Golf je približne 30 – 60 mikrokontrolérom riadených zariadení, v MercedesBenz E- Triedy až do 200 v najlepšej výbave.)

Normy

Väčšina požiadaviek na zmienené štandardy definoval OSEK v norme ISO 17356 a sú v nej zahrnuté OSEK/VDX-OS 2.2.2, OSEK/VDX-COM 3.0.3, OSEK/VDX-NM 2.5.3 a OSEK/VDX-OIL 2.5.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk