Lada Samara - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Lada Samara
Lada Samara
Výrobca Lada
Iné názvy Lada Carlota (Belgicko)
Lada Forma (Sedan)
Lada Sagona (Sedan)
Lada Sputnik
Lada Samara 2
VAZ 2108/2109/21099
VAZ 2113/2114/2115
Bognor Sagona (ROU)
Produkcia 2 108: 1984 – 2003
2 109: 1987 – 2004
21 099: 1990 – 2004
2 115: 1997 – 2012
2 114: 2001 – 2013
2 113: 2005 – 2013
Krajina pôvodu Togliatti, Rusko
Uusikaupunki, Fínsko
Ust-Kamenogorsk, Kazachstan[1]
Zaporizhia, Ukrajina (AvtoZAZ)
Montevideo, Uruguaj
Trieda Nižšia stredná trieda
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverový hatchback
3-dverový hatchback
2-dverový kabriolet
Usporiadanie Motor vpredu, predný náhon
Rázvor 2 460 mm
Dĺžka 4 005 mm[2]
Šírka 1 650 mm
Výška 1 335 mm

Lada Samara je automobil nižšej strednej triedy, ktorý v rokoch 19842013 vyrábala ruská automobilka Lada. Jej predchodcom bol VAZ 2107 a nástupcom Lada 2110. Dnešná verzia je síce modernizovaná, ale po stránke dizajnu skôr stále zapadá medzi vozy z počiatku 90. rokov 20. storočia.

Opis

Lada Forma (Samara sedan)

Meno Samara bolo použité pre export, ide sa o meno ruského mesta. V Rusku sa model volal Sputnik. Samara bola prvá Lada, ktorá nepoužívala karosériu vychádzajúcu z vozidla Fiat 124. Dizajn bol modernejší, hranatý. Okrem sedanu sa vyrábal aj troj alebo od roku 1988 päťdverový hatchback. Sedan mal objem batožinového priestoru 425l a hatchback 330l. Lada chcela sa Samarou preraziť na západný trh. Vozidlo malo byť spoľahlivé, robustné a za nízku cenu. Okrem Ruska sa vyrábala aj vo fínskom Uusikaupunki, v závode Valmet Automotive plant.

Motory

  • 1,1 – 39 kW
  • 1,3 – 48 kW
  • 1,5 – 55 kW
  • 1,5i – 52 kW
  • 1.6 8V 59,5 kW plniace Euro III

Súťažná verzia

Automobily Lada Samara sa pravidelne zúčastňovali rely v skupine A. Tieto špeciály poháňal motor s objemom 1 500 cm³, ktorý dosahoval výkon 73 kW. Automobily mali päťstupňovú prevodovku. V Česku tento automobil nasadzoval Agroteam Slušovice a v domácich majstrovstvách s ním štartovala posádka Pavel Malý a Pavel Bečka.

Lada Samara Eva

Lada Samara Eva bol rallye špeciál určený pre skupinu B. Prvý prototyp bol videný na Sojuz rallye v roku 1985. Prvý prototyp mal pohon všetkých kolies prevzatý z vozu Lada Niva a motor bol umiestnený uprostred. Veliteľom projektu bol údajne Stasys Brundza. S pôvodným typom Samara mal zhodné len čelné sklo a bočné dvere. Voz mal pevný pilotný priestor a laminátový odklopný predok, ktorý ukrýval náhradné koleso. Jeden z prototypov bol poháňaný motorom Porsche, inak automobilka vyvíjala šestnásťventilový motor s rozvodom DOHC s objemom 1 860 cm³ preplňovaný turbodúchadlom, ktorý dosahoval výkon 300 koní. Voz neštartoval na žiadnej medzinárodnej súťaži. Zúčastnil sa len Rallye 1000 jazier 1986 a Acropolis rallye 1986 ako predjazdec.

Lada Samara S-Preto

Išlo o ďalšiu evolúciu typu Eva. Voz bol vyvíjaný pre preteky v skupine S, ktorá ale nikdy nevznikla.

Lada Samara T3

Tento typ vychádzal zo špecifikácie S-Preto, ale bol pripravený pre preteky Rely Dakar. Poháňal ju motor Porsche o objeme 3,6 litra a výkonom 400 koní. Na Rely Dakar 1990 bol jeden voz siedmy a na Rely Dakar 1991 piaty. Víťazstvo vybojoval na Rallye Faraónov.

Koniec výroby

Koncom roka 2013 bola definitívne ukončená v Iževskom automobilovom závode výroba značky Lada Samara.

Referencie

  1. Ao"Азия Авто" . Aziaavto.kz, . Dostupné online.
  2. 1987 VAZ Lada Samara 1500 technical specifications . carfolio.com. Dostupné online.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Lada Samara

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Lada Samara na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Lada Samara





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk