Karosa B 941 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Karosa B 941
Karosa B 941

Pražský autobus Karosa B 941
TypB 941
VýrobcaKarosa
Vyrábaný v rokoch1997 – 2001
Technické údaje
Dĺžka17615 mm
Šírka2500 mm
Výška3165 mm
Pohotovostná hmotnosť14300 – 14450 kg
Obsaditeľnosť
(sedenie / státie / vozičkár)
42/118/
Pohonné jednotky
Motory
LIAZ ML 636Výkon: 175 kW
Renault MIHR 062045Výkon: 186 – 217 kW
Prevodovky
ZF 4 HP 500
Druhautomatická
Počet prevodových stupňov4
Voith D 863.3
Druhautomatická
Počet prevodových stupňov3

Karosa B 941 je model mestského kĺbového autobusu, ktorý vyrábala spoločnosť Karosa Vysoké Mýto v rokoch 19972001. Inovovaný variant vozidla, vyrábaný od roku 1999, je označený ako B 941 E. Autobus B 941 je nástupcom typu B 741.

Konštrukcia

Karosa B941 v Brne

B 941 je trojnápravový autobus s polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie. Skladá sa z dvoch častí, ktoré sú navzájom spojené kĺbom a krycím mechom. Motor s prevodovkou sa nachádza za zadnou nápravou, ktorá je hnacou. Prednú lichobežníkovú nápravu s nezávisle zavesenými kolesami vyrobil podnik LIAZ, stredná a zadná pochádza od firmy PPS Detva. Od svojho predchodcu, autobusu B 741, sa B 941 odlišuje odlišným predným i zadným čelom, ktoré sú zaoblené a tvorené sklolaminátovým panelom s kostrou zo zvarených profilov, a tiež inovovaným interiérom s protišmykovou podlahou. Sedačky pre cestujúcich sú čalúnené plastové potiahnuté látkou. Priestor pre kočík je umiestnený pri druhých dverách. V pravej bočnici sa nachádzajú štyri dvere, vždy dvoje v každom článku (prvé a štvrté sú užšie než prostredné dvere).

Upravená verzia B 941 E má odlišnú prednú tuhú nápravu LIAZ s kotúčovými brzdami, systémy ABS a ASR, podlahu v prednom článku vozidla zníženú o 100 mm a ďalšie menšie úpravy.

Výroba a prevádzka

Výroba mestského kĺbového autobusu rady 900 bola začatá roku 1997, teda približne rok po ukončení produkcie vozidiel B 741. Od roku 1999 Karosa vyrábala iba inovovanú verziu 941 E. Celkom tak bolo v rokoch 1997 až 2001 vyrobených 335 autobusov typu B 941, ktoré boli určené predovšetkým pre MHD v Česku a Slovensku. Autobusy tohoto typu sú väčšinou doteraz v prevádzke.

Literatúra

Libor Čuma, Tomáš Kocman, Jiří Mrkos: Autobusy v brněnské městské dopravě 1930–2005. Pavel Malkus – dopravní vydavatelství, Praha 2005, ISBN 80-903012-6-6.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Karosa B 941

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Karosa B 941





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk