Karosa B 932 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Karosa B 932
Karosa B 932

Košický autobus typu B 932
TypB-932, B-932E
VýrobcaKarosa
Vyrábaný v rokoch19972002
Technické údaje
Dĺžka11 345 mm
Šírka2 500 mm
Výška3 165 mm
Pohotovostná hmotnosť10 200 kg
Obsaditeľnosť
(sedenie / státie / vozičkár)
31/63/
Pohonné jednotky
Motory
LIAZ ML 636E (B-932)Výkon: 175 kW
Renault MIHR 062045 A41
(Euro 2) (B-932 E)
Výkon: 152 – 188 kW
Prevodovky
Praga 5P 115
Druhmechanická synchronizovaná
Počet prevodových stupňov5+1

Karosa B 932 je model mestského autobusu, ktorý vyrábala spoločnosť Karosa Vysoké Mýto v rokoch 19972002. Ide o nástupcu typu Karosa B 732.

Konštrukcia

Teplice autobus Karosa B 932E

Autobus B 932 je konštrukčne i dizajnovo zhodný s modelom B 931; oba typy boli vyrábané súbežne. Ide o dvojnápravový autobus s polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie a motorom umiestneným za zadnou nápravou. Tá pochádza od firmy PPS Detva, zatiaľ čo prednú s nezávisle zavesenými kolesami vyrobil podnik LIAZ. Jedinou zmenou oproti typu B 931 je použitie mechanickej prevodovky, vďaka nej môžu býť autobusy B 932 používané i na prímestských linkách. Zadné i predné čelo je na rozdiel od vozidiel rady 700 zaoblené, je vytvorené z kostry zo zváraných profilov a sklolaminátového panelu. Sedačky v interiéri sú plastové a potiahnuté látkou. Pre cestujúcich sú určené troje dvojkrídlové výklopné dvere v pravom boku karosérie (tie predné sú užšie než dvoje ostatné). Za strednými dvermi sa nachádza priestor pre kočík.

Od roku 1999 boli vyrábané autobusy v modifikácii B 932 E. Zmeny boli rovnaké ako u typu B 931 E: systémy ABS a ASR, odlišná predná tuhá náprava LIAZ a znížená podlaha v prednej časti autobusu o 100 mm.

Výroba a prevádzka

Jeden z netradičných autobusov tohoto typu s odlišným zadným čelom. Takéto sa používali pre vozidlá dodávané do krajín bývalého ZSSR

Prímestské a mestské autobusy B 932 začali byť v Karose vyrábané roku 1997, teda približne rok po začatí produkcie mestských vozidiel B 931. V roku 1999 bola uvedená na trh modifikovaná verzia B 932 E a výroba pôvodnej varianty bola ukončená. Posledné autobusy verzie B 932 E opustili brány Karosy v roku 2002.

Typ B 932 je rozšírený po celom Česku i Slovensku predovšetkým u dopravcov prevádzkujúcich MHD. Spolu s autobusmi B 931 tak B 932 úspešne nahradili, alebo doplnili staršie typy B 731 a B 732. V prevádzke je vo veľkých počtoch doteraz.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Karosa B 932

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Karosa B 932





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk