Karosa B 832 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Karosa B 832
Karosa B 832
Karosa b832.jpg
Karosa B 832 v Tábore
TypB 832
VýrobcaKarosa
Vyrábaný v rokoch1997 – 1999
Technické údaje
Dĺžka11 055 mm
Šírka2 500 mm
Výška3 165 mm
Pohotovostná hmotnosť9 500 kg
Obsaditeľnosť
(sedenie / státie / vozičkár)
–/–/–
Pohonné jednotky
Motory
LIAZ ML 636Výkon: 155 kW
Prevodovky
Praga 5P 80
Druhmechanická
Počet prevodových stupňov5+1

Karosa B 832 je model mestského autobusu, ktorý vyrábala spoločnosť Karosa Vysoké Mýto v rokoch 19971999.

Konštrukcia

Autobus B 832 je konštrukčne takmer zhodný s vozidlom B 732. Ide o dvojnápravový autobus s hranatou, polosamonosnou karosériou panelovej konštrukcie a motorom nachádzajúcim sa za zadnou nápravou. Dizajnovo je rovnaký ako B 732. V pravej bočnici sa nachádzajú troje dvojkrídle výklopné dvere (predné sú užšie než ostatné). Sedačky pre cestujúcich sú rozmiestnené 1+2, nad nápravami 2+2. Od vozidiel B 732 sa odlišuje lepším zateplením, pretože vozidlá tohoto typu mali byť prevádzkované predovšetkým v Rusku, červenými držadlami v interiéri a tiež hlavne zasklenou prepážkou pred prvými sedadlami, ktorá oddeľuje priestor pre vodiča od priestoru pre cestujúcich. Vodič má ale možnosť nechať prepážku do zvyšku vozidla otvorenú, takže v tomto prípade môžu cestujúci využívať i predné dvere.

Výroba a prevádzka

Pretože v štátoch bývalého Sovietskeho zväzu boli problémy so schvaľovaním novej rady 900, rozhodla sa Karosa pre tieto krajiny naďalej vyrábať upravené vozidlá rady 700 pod novým označením – radou 800 (tá bola v 80. rokoch už raz použitá). „Osemstovkové“ autobusy boli vyrábané od roku 1997, kedy bola ukončená produkcia rady 700, do roku 1999, kedy konečne túto radu nahradili v exporte na východ autobusy rady 900. Autobusov B 832 bolo celkom vyrobených 102 kusov.[1]

Vozidlá B 832 boli určené predovšetkým na export do krajín bývalého Sovietskeho zväzu. Niekoľko málo kusov ale vzhľadom na nesolventnosť kupujúcich skončilo v Česku a Slovensku. Niektoré vozidlá B 832, prevádzkované na území bývalého Česko-Slovenska, boli tiež kúpené ako „náhradné“ skrine pre staršie autobusy rady 700.

Referencie

  1. JELEN, Tomáš; KUCHAŘ, Dušan. Autobusy Karosa – 11. díl – městské a příměstské standardní autobusy řady 700. Československý dopravák, 2008, roč. VII., čís. 4, s. 30 – 37.

Zdroj

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Karosa B 832 na českej Wikipédii.

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Karosa B 832

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Karosa B 832





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk