Grumman XF5F Skyrocket - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Grumman XF5F Skyrocket
XF5F Skyrocket

Grumman XF5F-1
Typprototyp palubného stíhacieho lietadla
VýrobcaGrumman
Prvý let1. apríl 1940
Vyradený11. december 1944
Hlavný používateľUS Navy
Vyrobených1
VariantyGrumman XP-50

Grumman XF5F Skyrocket bol prototyp dvojmotorového palubného stíhacieho lietadla. V čase jeho vzniku začali v službe na lietadlových lodiach jednoplošné lietadlá vytlačovaľ dvojplošníky a preto bola jeho koncepcia pomerne odvážna. Existovala tiež pozemná verzia tohto typu, označená Grumman XP-50.

Stavbu prvého prototypu, označeného XF5F-1, objednalo americké námorníctvo (US Navy) 30. júna 1938. Dvojmotorový dolnoplošník s dvojicou motorov Wright XR-1820-40 Cyclone, mal krátky trup, ktorý nepresahoval pred nosnú plochu. Pôvodne mal niesť dva kanóny Madsen kalibru 25 mm.

Prvý let probehol 1. apríla 1940. Ukázali sa problémy s chladením oleja. Chladič oleja bol preto upravený. Zmeny boli uskutočňované aj v iných častiach projektu. Kabína dostala nový, nižší prekryt, výzbroj bola redukovaná na štyri guľomety kalibru 12,7 mm, prepracované kryty motorov a pridané aerodynamické kryty vrtúľ. Hlavné úpravy boli dokončené 15. júla 1941. Ďalšia rada testov pokračovala až do polovice januára 1942. V tom čase už ale firma Grumman začala pracovať na projekte modernejšieho palubného stíhača XF7F-1 a testy typu XF5F slúžili hlavne k urýchlení jeho vývoja. Prototyp slúžil k testom, dokiaľ nebol 11. decembra 1944 poškodený pri pristátí na brucho.

Hlavné technické údaje

  • Osádka: 1
  • Rozpätie: 12,80 m
  • Dĺžka: 8,76 m
  • Výška: 3,45 m
  • Nosná plocha: 28,2 m²
  • Hmotnosť prázdneho lietadla: 3 677 kg
  • Vzletová hmotnosť: 4 600 kg
  • Pohonné jednotky: 2× vzduchom chladený hviezdicový deväťvalec Wright XR-1820-40/42
    • Výkon motoru: 1200 hp (895 kW)

Výkony

  • Maximálna rýchlosť: 616 km/h
  • Dostup: 10 000 m
  • Stúpavosť: 1 220 m/min
  • Dolet: 1 930 km

Výzbroj

  • 4× guľomet M2 Browning kalibru 12,7 mm
  • 2× 75 kg puma

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Grumman XF5F Skyrocket na českej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Grumman XF5F Skyrocket





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk