Elektrická jednotka 425.95 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Elektrická jednotka 425.95
Elektrická jednotka 425.95
Dve spriahnuté jednotky v blízkosti železničnej stanice Poprad-Tatry
Dve spriahnuté jednotky v blízkosti železničnej stanice Poprad-Tatry
Prevádzkové parametre
Maximálna rýchlosť80 km/h
Trvalý výkon320 kW
Napájacie sústavy1,5 kV jednosmerná
Usporiadanie pojazdu2’Bo’2’
Maximálna ťažná sila65 kN
Rozchod1000 mm
Hmotnosť38 t
Dĺžka cez nárazníky32984 mm
Šírka2700 mm
Výška3500 mm
Cestujúci a služby
Miest na sedenie108
Celkový počet cestujúcich200
Vozňová trieda2.
Výrobné údaje
VýrobcaŽOS Vrútky, Stadler
PrevádzkovateľŽSR, ZSSK
Rok výroby20002006
Počet vyrobených kusov15
V prevádzke v období2000 – súčasnosť

Elektrická jednotka 425.95 je elektrická jednotka, ktorú používa Železničná spoločnosť Slovensko v sieti Tatranských elektrických železníc od roku 2000.

Dejiny

Elektrická jednotka 425.960 v stanici Štrbské Pleso
Interiér elektrickej jednotky 425.95

Jednotky radu 425.95 mali nahradiť dosluhujúce jednotky 420.95 (predtým EMU 89.0), ktoré zaisťovali dopravu na Tatranských elektrických železniciach od roku 1968.[1] Výberové konanie na dodávku 14 kusov vyhralo konzorcium GTW Vysoké Tatry, tvorené firmami ŽOS Vrútky, Stadler Fahrzeuge a Daimler-Chrysler Rail Systems.[2] Súprava je postavená na báze jednotky Stadler GTW 2/6, ktorá je prevádzkovaná v Alpách. Prvá jednotka bola dodaná v októbri 2000. Po sérii testov bola schválená a uvedená do pravidelnej prevádzky. Počas rokov 2001 a 2002 bolo dodaných ešte 13 súprav a jeden náhradný motorový článok. K tomuto boli v roku 2006 dodané aj krajné články a bol skompletizovaný na 15. jednotku.[3]

Popis

Súprava sa skladá z troch článkov. Prostredný je oceľový, v ňom je po stranách spojovacej uličky uložený motor. Dva krajné sú vyrobené z hliníka, so stanovišťom pre rušňovodiča. Vozidlo je šesťnápravové, pod každou časťou sú umiestené dve nápravy. Jednotky sú vybavené vizuálnym a hlasovým informačným systémom.

Odkazy

Pozri aj

Referencie

  1. Motorové jednotky Tatra - ČKD EMU 89.0 . IMHD.SK, . Dostupné online. [nefunkčný odkaz
  2. Aktuality : Nový vietor vo Vysokých Tatrách . ŽELEZNIČNÁ SPOLOČNOSŤ SLOVENSKO, 2001-01-25, . Dostupné online.
  3. Motorové jednotky Stadler GTW 2/6 . IMHD.SK, . Dostupné online. [nefunkčný odkaz

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Elektrická jednotka 425.95





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk