Škoda Felicia (1959) - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Škoda Felicia (1959)
Škoda Felicia
Skoda felicia 1962 front.jpg
Výrobca AZNP Mladá Boleslav
Produkcia 1959 - 1964
Krajina pôvodu ČSSR
Typ karosérie roadster (coupé cabriolet)
Usporiadanie klasická koncepcia
Motor(y) 450, 1089 cm³, 34,6 kW
Max. rýchlosť 128 km/h
Prevodovka(y) 4-stupňová manuálna
Dĺžka 4065mm
Šírka 1600mm
Výška 1380mm
Kapacita nádrže 30l
Disambig.svg O rovnomennom automobile vyrábanom v rokoch 1994-2001 pozri Škoda Felicia.

Škoda Felicia je model auta vyrábaný česko-slovenskou automobilkou Automobilové Závody Mladá Boleslav n.p v rokoch 1959-1964. Vznikol na platforme vozidla Škoda 440 Spartak. Škoda Felícia bola jediným sériovo vyrábaným kabrioletom automobilky Škoda.

História

Jeho predchodcom bola Škoda 450, ktorá sa líšila najmä prednou nápravou s listovými pružinami. K zmene názvu na Škodu Felicia pristúpila po tom, čo sa číselne značenie modelov podľa schémy počet valcov-výkon v koňoch neujal a predošlej Škode 440 nikto nepovedal inak, ako Škoda Spartak. Škoda Felícia sa vyrábala v závode Kvasiny. Bolo jej vyrobených 14 852 kusov + 1 010 starších Škoda 450. V priebehu výroby prechádzali modely miernymi zmenami. Pri prechode z Škoda 450 na Škoda Felícia bolo najviditeľnejšou zmenou pomenovanie a modernizácia prednej nápravy z listového na vinuté pruženie. Zmenou prešla aj prístrojová doska. Od modelu 1961 sa radenie presunulo spod volantu na podlahu a maska „žralok“ bola nahradená maskou používanou na modeloch Octávia. Najsilnejšou verziou bola Škoda Felícia Super, s objemom motora 1 221 cm³.

Technické parametre

Voz Škoda Felícia vychádzal z platformy Škoda 440, teda až na modernizované prvky bola konštrukcia automobilu zhodná s typom 450. Škoda Felicia prebrala od svojho predchodcu, typu 450 aj pohonné ústrojenstvo s motorom o výkone 50 k. Neskôr pribudol agregát 455 s výkonom 55 k.

Motor Škoda Felicia

Podobne, ako u typu 450, používala Škoda Felicia dvoma karburátormi plnený motor s objemom 1089 cm³, ktorý podával nasledovný výkon:

  • Typ: 994
  • Zdvihový objem motora: 1089 cm³
  • Vŕtanie / zdvih: 68/75 mm
  • Čistý výkon: 34,6 kW (50k) pri 5600 /min
Škoda Felicia - interiér, 1962

Motor Škoda Felicia Super

V roku 1961 pribudol do ponuky motor so zdvihovým objemom 1221 cm³ rovnako osadený dvoma karburátormi, s výkonom 55 k.

  • Typ: 996
  • Zdvihový objem motora: 1221 cm³
  • Vŕtanie / zdvih: 72/75 mm
  • Čistý výkon: 40,4 kW (55k) pri 5600 /min

Iné projekty

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Škoda Felicia (1959)





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk