Citroën Type H - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën Type H
 ...
Citroën Typ H
Výrobca Citroën
Iné názvy Citroën Type H ,Citroën H Van,HY,HZ,HW,HX
Produkcia 1948-1981
Krajina pôvodu Francúzsko
Predchodca Citroën TUB
Nasledovník Citroën C25 Citroën C35
Hmotnosť 1 400kg
Kapacita nádrže 60 L
Dizajnér Franchiset

Citroën Typ H je nákladný automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Citroën v rokoch 19481981. Počas 34 rokov produkcie sa vyrobilo a predalo 478 743 kusov. Nosnosť vozidla bola podľa verzie od 1 200 do 3 200 kg.

Verzie

Citroën vyberal z ôsmich projektov a posledný projekt s číslom 8 šiel do výroby. Model tak dostal ôsme písmeno v abecede H. Prvé verzie mali názov len H. Neskôr bol zmenený na HY.

Ostatné verzie - HX (zmenšená ložná kapacita), HZ, HW (zväčšená ložná kapacita). Niekedy bol označovaný aj ako model 1600. Vo francúzsku si pre svoj tvar získal pomenovanie "prasací nos".

Pohľad z profilu

Technika

Využíval technológie vtedajších rozšírených modelov s predným náhonom. Prebral tak napríklad motorizácie a prevodovky z modelu Citroën Traction Avant. Svetlá a tachometer z modelu Citroën 2CV.

Karoséria bola inšpirovaná lietadlami Junkers Ju 52. Vlnovitý plech dodával konštrukcií pevnosť pri zachovaní minimálnej ceny a výrobných nákladov. Dvere sa otvárali dozadu. V roku 1964 sa zmenilo čelné sklo z dvojitého na jedno. Model prešiel mnohými technickými inováciami až do roku 1981, no jeho dizajn bol zmenený minimálne. Nahradili ho dodávky modernej koncepcie Citroën C25 a Citroën C35.

Podvozok

Pôvodný model prebral koncepciu z modelu Traction Avant. Vpredu boli 4 klasické tlmiče a vzadu 2. Zaujímavým riešením bol rôzny rázvor náprav na pravej (2,50m) a ľavej strane (2,53m). To zabezpečovalo že cez priečnu nerovnosť prechádzalo vždy iba jedno koleso a zvyšovalo tak komfort. V roku 1972 bol na trh uvedený model vo verzii Ambulancia, ktorý využíval hydropneumatické odpruženie na zadnej náprave, pre vyšší komfort pacientov.

Motorizácie

Zážihové 4 valce

  • 1.9 (1911 cc) - 50 k @ 3 800 ot.min (13 L /100km)
  • 1.6 (1628 cc) - 45 k @ 4 200 ot.min
  • 1.9 (1911 cc) - 58 k @ 4 000 ot.min


Vznetové 4 valce

  • 1.6 (1621 cc) - 42 k @ 3 600 ot.min - Perkins Diesel
  • 1.6 (1628 cc) - 45 k @ 4 200 ot.min - Perkins Diesel
  • 1.8 (1816 cc) - 50 k @ 4 000 ot.min - Indénor Diesel
  • 1.9 (1911 cc) - 58 k @ 4 500 ot.min - Indénor Diesel
  • 2.0 (1946 cc) - 57 k @ 4 500 ot.min - Indénor Diesel

Iné projekty

Externé odkazy

Zdroj

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën H Van na anglickej Wikipédii.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_Type_H





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk