Citroën Type C - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën Type C
 ...
Citroën Type C
Výrobca Citroën
Iné názvy 5CV, C2, C3
Tréfle
Petite Citron
Produkcia 1922 - 1926
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Predchodca Citroën Type A
Nasledovník Citroën 2CV
Trieda malý automobil
Motor(y) 0.9
Max. rýchlosť 60 km/h
Spotreba

(90/120/mesto)

5L/100km
Prevodovka(y) BVM3
Rázvor 2 350 mm
Dĺžka 3 200 mm
Šírka 1 400 mm
Hmotnosť 543 kg
Dizajnér Edmond Moyet

Citroën Type C je automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 19221926. Počas 5 rokov produkcie bolo vyrobených 80 759 kusov. Model bol ľudovo prezývaný petite citron = malý citrón, pre svoju pôvodnú žltú farbu. Neskôr troj-sedadlový model získal prezývku tréfle = trojlístok.

História

Model A bol nahradený dvoma modelmi, väčšími modelmi typu B a menším typu C. Model C bol pôvodne vyrábaný ako 2 sedadlové torpédo v žltej farbe. V roku 1923 pribudla verzia 2 sedadlový kabriolet. V roku 1924 bol model C nahradený novším modelom C2, ktorý sa vyrábal ako 2 alebo 3 sedadlové torpédo a 2 sedadlový kabriolet. V roku 1925 ho nahradila verzia C3, ktorá zostala vo výrobe až do roku 1926. V roku 1924 sa zmenila konštrukcia rámu a zväčšil sa rázvor kolies na 2 350 mm. Od júna 1924 boli všetky modely vybavené nízkotlakými pneumatikami Michelin, čo výrazne prispelo k zvýšeniu komfortu. Motor bol 4 valec s bočným rozvodom ventilov, chladený vodou neskôr doplnený aj ventilátorom.

Konštrukcia

Karoséria modelu bola na kovovom ráme pevne spojeným s motorom. Karosériu tvorili drevené časti obité plechom. Automobil mal umiestnený pedál plynu medzi brzdou a spojkou. Bol vybavený elektrickým štartérom, okrem prvých modelov bez batérie. Odpruženie bolo zabezpečené listovými pružinami. Brzdy boli umiestnené na výstupe prevodovky pre zadné kolesá, predné brzdy neboli k dispozícií.

Motorizácie

  • Zážihové (Benzin)
Verzia Typ motora Zdvihový objem Vrtanie x Zdvih Max. výkon Max. rýchlosť
Type C
C2 /C3
0.9
4 valec
856 cc 55 x 90 mm 11k pri 2 100 ot./min 60 km/h

Type A Van

Na ráme modelu Typu C3, vznikla aj malá dodávková verzia s odnímatelnými sedadlami, určená na prepravu menších nákladov. Ložná plocha mala rozmery 1500x1070x1070 mm. Užitočná hmotnosť bola 125 kg.

Galéria

Iné projekty

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën Type C na francúzskej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_Type_C





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk