A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Citroën Type C | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Iné názvy | 5CV, C2, C3 Tréfle Petite Citron |
Produkcia | 1922 - 1926 |
Krajina pôvodu | Francúzsko |
Predchodca | Citroën Type A |
Nasledovník | Citroën 2CV |
Trieda | malý automobil |
Motor(y) | 0.9 |
Max. rýchlosť | 60 km/h |
Spotreba
(90/120/mesto) |
5L/100km |
Prevodovka(y) | BVM3 |
Rázvor | 2 350 mm |
Dĺžka | 3 200 mm |
Šírka | 1 400 mm |
Hmotnosť | 543 kg |
Dizajnér | Edmond Moyet |
Citroën Type C je automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 1922 až 1926. Počas 5 rokov produkcie bolo vyrobených 80 759 kusov. Model bol ľudovo prezývaný petite citron = malý citrón, pre svoju pôvodnú žltú farbu. Neskôr troj-sedadlový model získal prezývku tréfle = trojlístok.
História
Model A bol nahradený dvoma modelmi, väčšími modelmi typu B a menším typu C. Model C bol pôvodne vyrábaný ako 2 sedadlové torpédo v žltej farbe. V roku 1923 pribudla verzia 2 sedadlový kabriolet. V roku 1924 bol model C nahradený novším modelom C2, ktorý sa vyrábal ako 2 alebo 3 sedadlové torpédo a 2 sedadlový kabriolet. V roku 1925 ho nahradila verzia C3, ktorá zostala vo výrobe až do roku 1926. V roku 1924 sa zmenila konštrukcia rámu a zväčšil sa rázvor kolies na 2 350 mm. Od júna 1924 boli všetky modely vybavené nízkotlakými pneumatikami Michelin, čo výrazne prispelo k zvýšeniu komfortu. Motor bol 4 valec s bočným rozvodom ventilov, chladený vodou neskôr doplnený aj ventilátorom.
Konštrukcia
Karoséria modelu bola na kovovom ráme pevne spojeným s motorom. Karosériu tvorili drevené časti obité plechom. Automobil mal umiestnený pedál plynu medzi brzdou a spojkou. Bol vybavený elektrickým štartérom, okrem prvých modelov bez batérie. Odpruženie bolo zabezpečené listovými pružinami. Brzdy boli umiestnené na výstupe prevodovky pre zadné kolesá, predné brzdy neboli k dispozícií.
Motorizácie
- Zážihové (Benzin)
Verzia | Typ motora | Zdvihový objem | Vrtanie x Zdvih | Max. výkon | Max. rýchlosť |
---|---|---|---|---|---|
Type C C2 /C3 |
0.9 4 valec |
856 cc | 55 x 90 mm | 11k pri 2 100 ot./min | 60 km/h |
Type A Van
Na ráme modelu Typu C3, vznikla aj malá dodávková verzia s odnímatelnými sedadlami, určená na prepravu menších nákladov. Ložná plocha mala rozmery 1500x1070x1070 mm. Užitočná hmotnosť bola 125 kg.
Galéria
-
Type C Kabriolet (TL)
-
Motor 0,9 4 valec
-
T2 Dvojmiestne torpédo
-
Nové logo automobilky, niklované dvojšípy na modrom podklade
-
Citroën C3 1925
-
Interiér modelu C
-
Model C3 1925
-
Interiér modelu C3
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën Type C
Zdroj
Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën Type C na francúzskej Wikipédii.
Modely v časovej línií Citroen 1920-1949 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1920 | 1930 | 1940 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Elektromobil | TUB-E |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | C | 2CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | A | Rosalie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | B14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C4 (AC4) | Traction Avant 11CV | Traction Avant 11CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | C6 (AC6) | Traction Avant 15CV | Traction Avant 15CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kupé /kabriolet | Traction Avant kabriolet/kupé | Traction Avant kabriolet/kupé | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka/VAN | A VAN | 850Di | TUB/TUC | Type H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terénny automobil | Autochenilles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladné /Autobus | 23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 | 32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 |
Modely v časovej línií Citroen 1950-1979 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Type | 1950s | 1960s | 1970s | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Miniautomobil | LN/LNA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | 2CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bijou | FAF / Baby Brousse | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dyane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ami 6/8/Super/M35 | Visa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | GS/GSA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | Traction Avant 11CV | ID | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CX | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | Traction Avant 15 CV | DS | CX Prestige | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grand tourer | SM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Méhari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VAN | 2CV AU/AZU | GS VAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2CV AK/AKS | Acadiane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka | Type H | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladný autmobil | 23 | K | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 | 55 | Belphégor | K |