Citroën TUB - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën TUB
 ...
Citroën TUB
Výrobca Citroën
Iné názvy Citroën TUC
Produkcia 1937 – 1941
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Nasledovník Citroën Typ H
Citroen TUB

Citroën TUB je ľahký nákladný automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Citroën v rokoch 19371946. Vyrobilo sa 1 748 kusov. Nosnosť vozidla bola podľa verzie od 800 do 1 200 kg. Pomenovanie je z francúzskeho Traction Utilitaire Basse alebo Traction Utilitaire type B.

História a technika

Citroën TUB bol prvé vozidlo svojho druhu, môžeme ho pokladať za predchodcu dnešných dodávok, VANov. Mal predný náhon, kabínu v celku s prepravným priestorom. Mal hydraulicky ovládané bubnové brzdy a trojstupňovú manuálnu prevodovku. Pruženie vpredu zabezpečovali inovatívne torzné tyče, vzadu bolo použité klasické listové pérovanie tej doby. 50 kusov dostalo výkonnejšiu verziu motora z automobilu Citroën Traction Avant 11CV, s tým boli spojené drobné technické úpravy a tak model dostal nové označenie TUC.

Presnejšie záznamy sa nezachovali z dôvodu nemeckej okupácie Francúzska. Po vojne ho nahradil model Citroën Typ H. Citroën TUB bol reinkarnovaný v štúdií Citroën Tubik.

TUB Electrique

Automobilka predstavila koncom roku 1939 prototyp elektromobilu postavenom na podvozku TUB. V rokoch 1941 a 1942 bolo vyrobených približne 100 kusov. Elektromotor bol napájaný olovenými batériami, ktoré boli uložené v drevenej bedni na podlahe v nákladovom priestore. Elektromotor bol jednosmerný s výkonom 23 kW , čo postačovalo na dosiahnutie maximálnej rýchlosti 60 km/h, teda len o 10 km/h menej, než verzia s benzínovým motorom. Dojazd na jedno nabitie bol približne 50km. Po elektromobiloch však v tej dobe nebol dopyt a tak výroba nepokračovala. Jeho užitočnosť sa ukázala už počas druhej svetovej vojny, kedy bol nedostatok pohonných hmôt, ktoré TUB Electrique nepotreboval.

Motorizácie

Zážihové (Benzín)
Model Objem Motor a typ Max.výkon Poznámka Použitie
1.6 1628 cc R4 vodou chladený 35k (26kW) (z modelu Traction Avant 7C) Model TUB
1.9 1911 cc R4 vodou chladený 58k (43kW) (z modelu Traction Avant 11) Model TUC
Elektromotor
Model Batérie Max.výkon Max.rýchlosť Dojazd
Electrique Pb (olovené s elektrolytom) 31,3k (23kW) 60km/h cca 50km

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën TUB

Externé odkazy

Zdroj

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën TUB na anglickej Wikipédii.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_TUB





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk