A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Citroën Dyane | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Produkcia | Dyane 1967 – 1984 Jyane 1968 – 1980 Tomos Dyane 1968 – 1980 |
Krajina pôvodu | Francúzsko (Dyane) Irán (Jyane) Slovinsko |
Predchodca | Citroën 2CV |
Nasledovník | Citroën Visa |
Trieda | malý automobil |
Max. rýchlosť | 120 km/h (Dyane 6) |
Zrýchlenie
0 – 100 km/h |
30.8s (Dyane 6) |
Spotreba
(90/120/mesto) |
5.54 – 7.85 L |
Rázvor | 2400 mm |
Dĺžka | 3874 mm |
Šírka | 1499 mm |
Výška | 1524 mm |
Hmotnosť | 610 – 625 kg |
Pozri aj | Citroën Ami |
Dizajnér | Jacques Charreton Louis Bioner Henry Dargent Robert Opron |
Citroën Dyane bol malý automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 1967 až 1984. Počas 17 rokov produkcie bolo vyrobených celkom 1 444 583 kusov.
Vznik
Model vznikol ako reakcia na klesajúci predaj zastaraného ekonomického modelu 2CV a príchod nového konkurenta Renault 4. Model Dyane tak patrí v modelovej rade medzi modely Ami a 2CV. Dyane mala konvenčné okrúhle svetlomety, aby sa odlišovala od 2CV, boli svetlomety osadené do hranatého kovového rámika. Dyane využívala linku pre výrobu 2CV, výhodou boli ušetrené náklady a nevýhodou bola rovnaká šírka ako model 2CV. Z modelu Dyane a 2CV neskôr vznikli derivácie Acadiane a Méhari. Názov Dyane odkazuje na spolutvorcu, automobilku Panhard, ktorú Citroën odkúpil. Panhard používal vo svojich automobiloch názvy Dyna a Dynavia.
Dyane sa licenčne vyrábala v bývalej Juhoslávií (v dnešnom Slovinsku) v automobilke Tomos a v Iránskej automobilke SAIPA pod názvom Jyane.
Motorizácie
Všetky motorizácie mali vzduchom chladený motor typu plochý 2 valec s protibežnými piestami, takzvaný Boxer motor. Motor bol prebratý z modelu 2CV, kde sa používa už od roku 1948, s modernizáciami zostal vo výrobe do roku 1990. Zaradil sa tak medzi najdlhšie vyrábané modely motora v histórií.
Zážihové (Benzin)
Model | Objem | Výkon | Max. rýchlosť | Počet valcov |
---|---|---|---|---|
Dyane (1967 – 1969) | 425 cc | 24,5k pri 5 500 ot./min | 104 km/h | 2 Boxer |
Dyane 4 | 435 cc | 28k pri 6 750 ot./min | 109 km/h | 2 Boxer |
Dyane 6 | 602 cc | 32k pri 5 750 ot./min | 120 km/h | 2 Boxer |
Galéria
-
Dyane 6 s otváracou strechou
-
Dyane 6 Pohľad zozadu
-
Prvé Dyane nemali presklený C stĺpik
-
Dyane a 2CV
Iné projekty
- Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën Dyane
Zdroj
- Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën Dyane na anglickej Wikipédii.
Modely v časovej línií Citroen 1920-1949 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Typ | 1920 | 1930 | 1940 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Elektromobil | TUB-E |
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | C | 2CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | A | Rosalie | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B10 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B12 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | B14 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
B18 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
C4 (AC4) | Traction Avant 11CV | Traction Avant 11CV | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | C6 (AC6) | Traction Avant 15CV | Traction Avant 15CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Kupé /kabriolet | Traction Avant kabriolet/kupé | Traction Avant kabriolet/kupé | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka/VAN | A VAN | 850Di | TUB/TUC | Type H | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Terénny automobil | Autochenilles | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladné /Autobus | 23 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
29 | 32 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 |
Modely v časovej línií Citroen 1950-1979 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Type | 1950 | 1960 | 1970 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | |||||||||||
Miniautomobil | LN/LNA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malý automobil | 2CV | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bijou | FAF / Baby Brousse | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dyane | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ami 6/8/Super/M35 | Visa | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nižšia stredná trieda | GS/GSA | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stredná trieda | Traction Avant 11CV | ID | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CX | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Vyššia stredná trieda | Traction Avant 15 CV | DS | CX Prestige | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grand tourer | SM | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SUV | Méhari | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
VAN | 2CV AU/AZU | GS VAN | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2CV AK/AKS | Acadiane | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dodávka | Type H | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nákladný autmobil | 23 | K | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
45 | 55 | Belphégor | K |