Citroën Dyane - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën Dyane
 ...
Citroën Dyane
Výrobca Citroën
Produkcia Dyane 1967 – 1984
Jyane 1968 – 1980
Tomos Dyane 1968 – 1980
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko (Dyane)
Irán Irán (Jyane)
Slovinsko Slovinsko
Predchodca Citroën 2CV
Nasledovník Citroën Visa
Trieda malý automobil
Max. rýchlosť 120 km/h (Dyane 6)
Zrýchlenie

0 – 100 km/h

30.8s (Dyane 6)
Spotreba

(90/120/mesto)

5.54 – 7.85 L
Rázvor 2400 mm
Dĺžka 3874 mm
Šírka 1499 mm
Výška 1524 mm
Hmotnosť 610 – 625 kg
Pozri aj Citroën Ami
Dizajnér Jacques Charreton
Louis Bioner
Henry Dargent
Robert Opron

Citroën Dyane bol malý automobil vyrábaný francúzskou automobilkou Citroën v rokoch 19671984. Počas 17 rokov produkcie bolo vyrobených celkom 1 444 583 kusov.

Vznik

Model vznikol ako reakcia na klesajúci predaj zastaraného ekonomického modelu 2CV a príchod nového konkurenta Renault 4. Model Dyane tak patrí v modelovej rade medzi modely Ami a 2CV. Dyane mala konvenčné okrúhle svetlomety, aby sa odlišovala od 2CV, boli svetlomety osadené do hranatého kovového rámika. Dyane využívala linku pre výrobu 2CV, výhodou boli ušetrené náklady a nevýhodou bola rovnaká šírka ako model 2CV. Z modelu Dyane a 2CV neskôr vznikli derivácie Acadiane a Méhari. Názov Dyane odkazuje na spolutvorcu, automobilku Panhard, ktorú Citroën odkúpil. Panhard používal vo svojich automobiloch názvy Dyna a Dynavia.

Dyane sa licenčne vyrábala v bývalej Juhoslávií (v dnešnom Slovinsku) v automobilke Tomos a v Iránskej automobilke SAIPA pod názvom Jyane.

Motorizácie

Všetky motorizácie mali vzduchom chladený motor typu plochý 2 valec s protibežnými piestami, takzvaný Boxer motor. Motor bol prebratý z modelu 2CV, kde sa používa už od roku 1948, s modernizáciami zostal vo výrobe do roku 1990. Zaradil sa tak medzi najdlhšie vyrábané modely motora v histórií.

Zážihové (Benzin)

Model Objem Výkon Max. rýchlosť Počet valcov
Dyane (1967 – 1969) 425 cc 24,5k pri 5 500 ot./min 104 km/h 2 Boxer
Dyane 4 435 cc 28k pri 6 750 ot./min 109 km/h 2 Boxer
Dyane 6 602 cc 32k pri 5 750 ot./min 120 km/h 2 Boxer

Galéria

Iné projekty

Zdroj

  • Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën Dyane na anglickej Wikipédii.
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_Dyane





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk