Citroën DS3 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën DS3
 ...
Citroën DS3
Výrobca Citroën
Koncern PSA Peugeot Citroën
Produkcia 2009 – 2019
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko - Poissy
Predchodca Citroën C2, Citroën C3, Citroën C3 Pluriel
Príbuzné autá Citroën C3 II.
Trieda Malý automobil
Typ karosérie Hatchback
Prevodovka(y) BVA4, BVM5, BVM6
Rázvor 2 464 mm
Dĺžka 3 948 mm
Šírka 1 715 mm
Výška 1 483 mm
Kapacita nádrže 46 L
EuroNCAP 5 (2009)
Dizajnér Mark Lloyd

Citroën DS3 je malý automobil, vyrábaný automobilkou Citroën od roku 2009. Je postavený na platforme modelu Citroën C3 II. Bolo to prvé auto z nového prémiového radu DS od Citroënu. DS3 bol postavený ako konkurent MINI, Alfa Romeo MiTo a Audi A1. K dátumu 14. novembra 2012, bolo vyrobených 210 000 kusov počas 3 rokov produkcie.

Línia DS

Citroën predstavil novú líniu DS, ktorá má prevziať hlavné rysy modelu Citroën DS z roku 1955. Nová rada by mala byť inovatívna v technológiách, s nadčasovým dizajnom a exkluzivitou. Bohužiaľ zatiaľ žiadny z modelov nedisponuje hydropneumatickým odpružením, ktoré bolo pôvodnému DS tak vlastné.

Pre DS3 existuje celá rada personalizačných doplnkov. Polepy na strechu a ich vzory korešpondujú s koberčekmi. Palubná doska dostala vysoko kvalitné lesklé plasty.[1]

Prevodovky

  • BVM5 - 5st. manuálna prevodovka
  • BVM6 - 6st. manuálna prevodovka, pre modely THP 150 a HDi 110 FAP
  • BVA4 - 4st. automatická prevodovka, pre modely VTi 120

Motorizácie

Zážihové preplňované THP (Turbo High Performance) motory zo spolupráce s automobilkou BMW. Motorizácie boli rôzne podľa krajiny a kontinentu určenia.

Zážihové (Benzín)
Model Objem Motor a typ Max.výkon Max. krútiaci moment Spotreba 0-100 Produkcia
1.2 VTi 82 1199 cc R4 16V EB2 82k pri 5750 ot. 118Nm pri 2750 ot. 5,5/3,9/4,5 12,3s 2012-
1.4 VTi 95 1 397 cc R4 16V TU3 95k pri 6000 ot. 136Nm pri 4000 ot. 4,8/7,6/5,8 10,6s 2009-2012
1.6 VTi 120 1598 cc R4 16V EP6C 120k pri 6000 ot. 160Nm pri 4200 ot. 7,9/4,8/5,9 8,9s 2009-
1.6 THP 155 1598 cc R4 16V EP6DT 156k pri 6000 ot. 240Nm pri 1400 ot. 7,9/4,5/5,8 7,3s 2011-
1.6 THP 207 1598 cc R4 16V EP6FDT 207k pri 6000 ot. 275Nm pri 2000 ot. 5,8 / 9,9 / 7,3 11,6s 2010-


Vznetové (Diesel)
Model Objem Motor a typ Max.výkon Max. krútiaci moment Spotreba Max.rýchlosť 0-100 Produkcia
1.4 HDi 70 1398 cc R4 68k pri 4000 ot. 160Nm pri 2000 ot. 5,3/3,8/4,3 163km/h 13,5s 2012-
1.6 HDi 90 1560 cc R4 16V DV6DTED 92k pri 3750 ot. 230Nm pri 1750 ot. 5/3,5/4 182km/h 11,3s 2009-2010
1.6 E-HDi 90 1560 cc R4 16V DV6DTED 92k pri 3750 ot. 230Nm pri 1750 ot. 4,4/3,3/3,7 182km/h 11,3s 2010-
1.6 E-HDi 110 1560 cc R4 16V DV6C 115k pri 3600 ot. 270Nm pri 1750 ot. 3,8L 190 km/h 9,8s 2009-2012
1.6 E-HDi 115 1560 cc R4 16V TU9M 115k pri 3600 ot. 270Nm pri 1750 ot. 4,6/3,4/3,8 190 km/h 9.7s 2012-

DS3 Racing

V roku 2010 bol predstavený športový model pre verejnosť. DS3 racing má byť homologačnou sériou pre DS3 WRC. Malo by byť vyrobených približne 2300 kusov.

DS3 Cabrio

V roku 2012 prišiel na trh DS3 aj vo verzií kabriolet so sťahovacou plátenou strechou. Z modelu DS3 prevzal motorizácie VTi82, VTi120, THP155 a E-HDi 90 Airdream. K bezpečnosti modelu prispieva že sa sťahuje len prostredná časť strechy a rámy dverí spolu s karosériou zostávajú ako ochrana v prípade havárie.

Šport

Po úspešných modeloch Xsara WRC (4 tituly majstra sveta), C4 WRC (4 tituly majstra sveta) bolo rozhodnuté že ďalším modelom bude DS3 WRC. DS3 WRC bol predstavený v roku 2010. V roku 2011 nastúpil do sezóny s posádkou Sebastien Loeb a Daniel Elena. Získal titul majstra sveta roku 2011 a aj v sezóne 2012. Úspešne tak prispel k deviatemu poháru konštruktérov pre Citroën.

Bezpečnosť

Testy Euro NCAP z roku 2009

  • Ochrana dospelých : 87%
  • Ochrana detí: 71%
  • Ochrana chodcov: 35%
  • Pomocné systémy: 83%
  • Celkové hodnotenie :
  • Bezpečnostné prvky: ABS, ASR, ESP, Airbag vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy

Galéria

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën DS3

Referencie

  1. 2002-2017, IT STUDIO s.r.o.. Citroën DS3 - carling.cz . citroen.carling.cz, . Dostupné online. Archivované 2017-08-31 z originálu. (po česky)

Externé odkazy

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článkov Citroën DS3 na anglickej Wikipédii a Citroën DS3 na francúzskej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Citroën_DS3





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk