A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9
Citroën C3 | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Koncern | PSA Peugeot Citroën |
Produkcia | C3 I.2002 – 2005 C3 I. Mk.II. 2005 – 2010 Brazília 2003 – súčasnosť |
Krajina pôvodu | Francúzsko – Aulnay Španielsko – Madrid Brazília – Porto Real |
Predchodca | Citroën Saxo |
Príbuzné autá | Citroën C3 Pluriel, Peugeot 206 |
Trieda | Malý automobil |
Hmotnosť | 978 – 1 539 kg |
Kapacita nádrže | 47 L |
EuroNCAP | (2002) |
Pozri aj | Citroën 2CV |
Dizajnér | Donato Coco, Jean-Pierre Ploué |
Citroën C3 I. je malý automobil vyrábaný automobilkou Citroën od roku 2002 do roku 2009. Jeho dizajn je odkazom na ľudový automobil Citroën 2CV. C3 prešla v roku 2005 generálnym facelifotm a je výrobcom označovaná ako C3 (Mk.II). Do roku 2009 bolo vyrobených 2 250 150 kusov. V roku 2009 ju nahradila druhá generácia C3 II. (Mk.I) (A51).
Citroën C3 I. sa stal úspešným modelom. Neskôr z jeho platformy vznikli ešte modely C3 Pluriel a C3 Picasso vyrábaný na Slovensku v závode PSA Trnava. Platforma C3 bola použitá aj v koncernových automobiloch Peugeot 1007, Peugeot 206 a Peugeot 207. Automobily zdieľajú podvozky, diely podvozkov a motorizácie. Jedna výrobná linka tak môže suplovať diely pre viacero modelov. Tiež dostupnosť dielov je väčšia vďaka ich vzájomnej zameniteľnosti.
V roku 2016 priviedol na trh PSA Groupe Slovakia nový Citroëen C3.
Facelift
V roku 2005 bolo vyrobených už 1 127 061 kusov modelu C3 Mk.I., automobilka vykonala pripravovaný facelift, ktorý mal automobil nielen zmodernizovať, ale aj zvýšiť kvalitu automobilov. V exteriéri sa zmenila hlavne predná maska, hustota jej rebrovania a zväčšilo sa logo značky. V interiéri boli použité nové materiály. C3 totiž zmenila cieľovú skupinu ľudí a z pôvodne jednoduchého auta pre každého podľa vzoru 2CV sa mala stať štýlová a srdcová záležitosť pre každého.
Motorizácie
Zážihové (Benzín) | ||||||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Max.rýchlosť | 0 – 100 | Spotreba | Emisie CO2 | Prevodovka | Produkcia |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.1 i | 1124 cc | R4 8V | 60k pri 5 500 ot. | 94Nm pri 3 200 ot. | 157 km/h | 15,9s | 5/7,8/6 | 143g/km | BVM 5 | 2002 – 2010 |
1.4 i | 1360 cc | R4 8V | 75k pri 5 400 ot. | 118Nm pri 3 200 ot. | 167 km/h | 12,4s | 5/8,2/6,2 | 145g/km | BVM 5 | 2002 – 2009 |
1.4 iA | 1 360 cc | R4 8V | 75k pri 5 400 ot. | 118Nm pri 3 200 ot. | 162 km/h | 15,7s | 5,5/9,7/7,1 | BVA 4 | 2002 – 2005 | |
1.4 i 16V | 1 360 cc | R4 16V | 90k pri 5 250 ot. | 133Nm pri 3 250 ot. | 177 km/h | 11,9s | 5/8,1/6,2 | 148g/km | BVM 5 | 2007 – 2009 |
1.4 i Sensodrive |
1 360 cc | R4 16V | 90k pri 5 250 ot. | 133Nm pri 3 250 ot. | 180 km/h | 13s | 4,9/6,9/5,7 | 135g/km | BMP 5 | 2003 – 2009 |
1.6 i 16V | 1 587 cc | R4 16V | 110k pri 5 750 ot. | 147Nm pri 4 000 ot. | 192 km/h | 10s | 5,2/8,6/6,5 | 155g/km | BVM 5 | 2002 – 2008 |
1.6 i 16V Sensodrive |
1 587 cc | R4 16V | 110k pri 5 750 ot. | 147Nm pri 4 000 ot. | 192 km/h | 12,9s | 5,1/8/6,2 | 148g/km | BMP 5 | 2002 – 2008 |
1.6 iA 16V | 1 587 cc | R4 16V | 110k pri 5 750 ot. | 147Nm pri 4 000 ot. | 185 km/h | 11,5s | 5,5/10,1/7,2 | 172g/km | BVA 4 | 2005 – 2009 |
Vznetové (Diesel) | ||||||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Max.rýchlosť | 0 – 100 | Spotreba | Emisie CO2 | Prevodovka | Produkcia |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi | 1398 cc | R4 8V | 70k pri 4000 ot. | 160Nm pri 2000 ot. | 165 km/h | 13,4s | 3,8/5,3/4,4 | 115g/km | BVM 5 | 2002 – 2010 |
1.4 HDi Sensodrive | 1398 cc | R4 8V | 70k pri 4000 ot. | 160Nm pri 1750 ot. | 163 km/h | 15,4s | 3,9/4,9/4,3 | 113g/km | BMP 5 | 2003 – 2009 |
1.4 HDi 16V | 1398 cc | R4 16V | 92k pri 4000 ot. | 200Nm pri 1750 ot. | 180 km/h | 11,7s | 3,7/5,3/4,3 | BVM 5 | 2002 – 2005 | |
1.6 HDi 92 | 1587 cc | R4 16V | 92k pri 4000 ot. | 215Nm pri 1750 ot. | 180 km/h | 10,8s | 3,7/5,7/4,4 | 118g/km | BVM 5 | 2005 – 2009 |
1.6 HDi 110 | 1587 cc | R4 16V | 110k pri 4000 ot. | 245Nm pri 1750 ot. | 190 km/h | 9,5s | 3,8/5,7/4,5 | 120g/km | BVM 5 | 2005 – 2009 |
GNV / CNG (Plyn) | ||||||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Max.rýchlosť | 0 – 100 | Spotreba | Emisie CO2 | Prevodovka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 i GNV | 1360 cc | R4 8V | 68k pri 5400 ot. | 186Nm pri 3 300 ot. | 153 km/h | 16s | 5,7/3,5/4,3 kg (8,3 /5,1 /6,3l) |
107g/km | BVM 5 |
Motorizácia GNV môže jazdiť na stlačený zemný plyn alebo benzín, uvádzané technické údaje sú pre pohon na plyn.
Výbava
Štandardná výbava zahrňuje čelné airbagy vodiča a spolujazdca, posilňovač riadenia s variabilným účinkom, centrálne zamykanie, výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant a elektricky ovládané okna predných dvier.
Citroën C3 Pluriel
Bol odvodený z Citroënu C3. Je odkazom skôr na Citroën Méhari ako 2CV. Dizajnovo sa od C3 veľmi líši, spoločná zostala len platforma a čiastočne interiér. V základe je to dvojdverový hatchback. Po odstránení plátennej strechy je to kabriolet a po odmontovaní strešných oblúkov sa z neho stáva spider. Demontáž oblúkov je ľahká, každý z nich váži 11,5 kg. Po sklopení zadných sedadiel sa vytvorí veľká batožinová plocha a vozidlo je plne funkčným pick-upom. C3 Pluriel skončil v roku 2010. Jeho nástupcom je Citroën DS3 Cabrio.
Citroën C3 Picasso
Citroën C3 Picasso bol predstavený v roku 2008 na Parížskom autosalóne ako mini-MPV verzia C3, vyrobený tak, aby konkuroval Vauxhallu/Opelu Meriva a Fiatu Idea. Citroën C3 Picasso sa od roku 2008 vyrába v trnavskom závode PSA Peugeot Citroen Slovakia.
Citroën C3 Aircross
Na báze modelu C3 Picasso vznikol v roku 2010 model triedy SUV pre brazílsky trh, C3 Aircross. Automobil má motorizáciu 1.6 VTi 110 Flexifuel čo znamená, že dokáže jazdiť na Bioethanol E85.
Galéria
-
Citroën C3 I. 2002 – 2005
-
Citroën C3 Mk II. 2005 – 2009
-
Citroën C3 Aircross
-
C3 Pluriel Charleston je odkazom na sériu Citroën 2CV
-
C3 XTR
-
C3 VTR
-
C3 I. Interiér 2002 – 2005
-
Citroën C3 (od 2016)
-
Citroën C3 (od 2016) zadná strana
Druhá generácia (od 2009)
Citroën C3 II. | |
---|---|
Výrobca | Citroën |
Koncern | PSA Peugeot Citroën |
Produkcia | C3 II. (Mk I.)2009 – 2013 C3 II. (Mk II.) 2013-súčasnosť |
Krajina pôvodu | Francúzsko |
Predchodca | Citroën C3 I. |
Trieda | Malý automobil |
Prevodovka(y) | BVM5, BVM6, BMP5, BMP6, BVA4 |
Rázvor | 2 466 mm |
Dĺžka | 3 941 mm |
Šírka | 1 728 mm |
Výška | 1 538 mm |
Hmotnosť | 1 010 – 1 098 kg |
Kapacita nádrže | 50L |
EuroNCAP | (2009) |
Pozri aj | Peugeot 207 |
Dizajnér | Donato Coco, Jean-Pierre Ploué |
Citroën C3 (A51) druhej generácie je malý automobil vyrábaný automobilkou Citroën od roku 2009 až po súčasnosť. V roku 2013 prešiel model faceliftom.
Opis
Druhá generácia C3 bola predstavená v septembri 2009 na Frankfurtskom autosalóne. Zdieľa spoločnú platformu s prémiovým modelom značky Citroën DS3. Je charakteristická novým dizajnom a príplatkovým panoramatickým predným oknom "Zenith", ktoré zasahuje až nad hlavu vodiča s celkovou dĺžkou až 1,35 m. Interiér je podobný ako pri modeli DS3, s menšími obmenami. Model je ladený ako komfortný „rodinný“ variant na rozdiel od športovejšie, štýlovejšie a exkluzívnejšie ladeného brata DS3. Model C3 Pluriel bol nahradený modelom DS3 Cabrio. Na rovnakej platforme vznikol aj nový „medzimodel“ Citroën C-Elysée.
C3 II. Mk II.
V roku 2013 prebehol facelift modelu C3. Zmenila sa hlavne predná maska, predný nárazník, pribudli LED pásy denného svietenia. Zmenila sa ponuka hliníkových diskov a farieb automobilu.
Hybrid Air
Na autosalóne v Ženeve bol predstavený model hybrid air. Model má zážihovú motorizáciu VTi 82 doplnenú o technológiu Hybrid Air. Táto technológia zahŕňa 80 patentov automobilky Citroën a spája využitie hydraulického piestu a tlakovej nádrže na vzduch. Počas jazdy sa energia uskladňuje do zásobníka v podobe stlačeného vzduchu, ktorý stláčajú 2 hydraulické čerpadlá. Celok riadi inteligentná elektronická jednotka, ktorá má tri režimy funkcie.
- Air – jazda iba na vzduch
- Engine – pracuje iba spaľovací motor
- Kombinovaný režim, v ktorom sa optimálne využíva stlačený vzduch a spaľovací motor pre najlepšiu spotrebu a maximálny výkon, spoločný výkon pohonov tak dosahuje 122 koní.
Prototyp dosahuje kombinovanú spotrebu 2,9l/100 km a emisie CO2 na úrovni 69g/km. V podmienkach mestskej premávky dosahuje zníženie spotreby o 45 %.
Motory
Niektoré motorizácie boli prebraté z prvej generácie modelu C3. Novinkou sú verzie E-HDi, ktoré sú vybavené robotizovanou prevodovkou a systémom Stop&Start. Kombináciou týchto systémov sa dosiahlo zníženie spotreby a emisií pri zachovaní alebo zvýšení výkonu motorov.
Zážihové (Benzín) | ||||||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Max.rýchlosť | 0 – 100 | Spotreba | Emisie CO2 | Prevodovka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.0 VTi 68 | 999 cc | R4 | 68k pri 6000 ot. | 95Nm pri 3000 ot. | 163 km/h | 14,2s | 5,1/3,8/4,3 | 90g/km | BVM 5 | |
1.2 VTi 82 | 1199 cc | R3 | 82k pri 5750 ot. | 118Nm pri 2750 ot. | 174 km/h | 12,3s | 5,5/3,9/4,5 | 104g/km | BVM 5 | |
1.4 i 75 | 1360 cc | R4 | 75k pri 5200ot. | 118Nm pri 3300 ot. | 163km/h | 14,2s | 8,0/4,9/6,0 | 139g/km | BVM 5 | |
1.4 VTi 95 | 1397 cc | R4 | 95k pri 6000 ot. | 136Nm pri 4000 ot. | 184 km/h | 13,2s | 7,6/4,8/5,8 | 134g/km | BMP 5 | |
1.6 VTi 120 | 1598 cc | R4 | 120k pri 6000 ot. | 160Nm pri 4250 ot. | 190 km/h | 8,9s | 7,9/4,8/5,9 | 136g/km | BVM 5 | |
1.6 VTi 120 | 1598 cc | R4 | 120k pri 6000 ot. | 160Nm pri 4250 ot. | 190 km/h | 10,9s | 9,4/5,0/6,6 | 150g/km | BVA 4 |
Vznetové (Diesel) | ||||||||||
Model | Objem | Motor | Max.výkon | Max. krútiaci moment | Max.rýchlosť | 0 – 100 | Spotreba | Emisie CO2 | Prevodovka | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1.4 HDi 70 | 1398 cc | R4 8V | 68k pri 4000 ot. | 160Nm pri 2000 ot. | 163 km/h | 15,5s | 4,5/3,4/3,8 | 99g/km | BVM 5 | |
1.4 E-HDi | 1398 cc | R4 8V | 68k pri 4000 ot. | 160Nm pri 2000 ot. | 165 km/h | 16,2s | 3,6/3,2/3,4 | 87g/km | BMP 5 | |
1.6 HDi 90 | 1560 cc | R4 16V | 92k pri 4000 ot. | 215Nm pri 1750 ot. | 182 km/h | 11s | 4,9/3,4/4,1 | 104g/km | BVM 5 | |
1.6 E-HDi 90 | 1560 cc | R4 16V | 92k pri 4000 ot. | 230Nm pri 1750 ot. | 182 km/h | 11s | 4,3/3,5/3,8 | 99g/km | BMP 6 | |
1.6 E-HDi 115 | 1560 cc | R4 16V | 114k pri 4000 ot. | 270Nm pri 1750 ot. | 190 km/h | 9,7s | 4,6/3,4/3,8 | 99g/km | BVM 6 |
Galéria
-
Citroën C3 II (Mk.I.) 2009 – 2013 bez panoramatického skla zenith
-
Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Antropológia
Aplikované vedy
Bibliometria
Dejiny vedy
Encyklopédie
Filozofia vedy
Forenzné vedy
Humanitné vedy
Knižničná veda
Kryogenika
Kryptológia
Kulturológia
Literárna veda
Medzidisciplinárne oblasti
Metódy kvantitatívnej analýzy
Metavedy
Metodika
Text je dostupný za podmienok Creative
Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších
podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky
použitia.
www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk