Citroën Activa - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën Activa
Citroën Activa
Výrobca Citroën
Produkcia Activa I. 1988
Activa II. 1989
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Predchodca Citroën Zabrus
Pozri aj Citroën XM
Citroën Xantia
Activa I. vyrovnávanie karosérie (1988)
Activa I. natáčanie 4 kolies (1988)
Activa II

Citroën Activa je prototyp automobilu vyrobeného francúzskou automobilkou Citroën v roku 1988. V roku 1989 vyšiel vylepšený model Activa II.

Activa I. 1988

Model Activa bol predstavený v roku 1988 na autosalóne v Paríži. Mal nahradiť model Citroën BX. Automobil predstavil prvý elektronicky riadený hydropneumatický podvozok Activa.

Podvozok

Activa mala elektronickú centrálnu jednotku podvozku, ktorá podľa rýchlosti, uhla natočenia volantu a vozovky upravovala režimy hydropneumatického systému odpruženia. Automobil mal navyše 2 zásobníky tlaku s piestnicami namiesto stabilizátorov. Tento systém automaticky vyrovnával náklony karosérie a pôsobil proti vozovke. Systém sa neskôr použil v modeli Citroën Xantia Activa. Systém sa od roku 2000 nevyrábal z dôvodu vyšších servisných nákladov a komplikovanému systému. Je však otázkou času kedy nová generácia Hydractive III. preberie funkcie zabudnutých prototypov. Elektronicky riadený podvozok sa použil v roku 1989 v modeli Citroën XM.

Riadenie

Xantia Activa využívala elektronicky riadené natáčanie kolies. Pri zatáčaní sa využívali všetky 4 kolesá, ktoré sa nezávisle od seba dokázali natočiť. Elektronická jednotka určovala uhol natočenia zadných kolies podľa rýchlosti a uhlu natočenia volantu. Výhodou systému bol menší zatáčací polomer a možnosť dostať auto do úzkych priestorov. Ďalším aspektom bola bezpečnosť, natáčanie všetkých kolies významne prispelo k stabilite na vozovke vo vysokých rýchlostiach. Elektronická jednotka tiež aktívne vyrovnávala nedotáčavosť a pretáčavosť vozidla, znižovala riziká a pôsobila tým priamo proti šmykom. Jednotka tak bola predchodcom systému ESP.

Activa II. 1989

V roku 1989 bola predstavená vylepšená verzia Activy I. Prototyp predstavoval technológie zamerané na komfort a budúcnosť. Citroën predstavil systém rádio navigácie, vozovka a smer vozidla sa zobrazovali na centrálnom displeji vo vozidle. Cez centrálny displej bolo možné ovládať navigáciu, autorádio, prezerať informácie o doprave a tiež bolo možné diagnostikovať stav vozidla a jeho závady. Tieto technológie sa vo vyvinutejších formách používajú a zavádzajú do dnešných vozidiel.

Zdroj

Tento článok je čiastočný alebo úplný preklad článku Citroën Activa na anglickej Wikipédii.

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Citroën Activa





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk