Citroën 23 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Citroën 23
Citroën 23
Výrobca Citroën
Iné názvy Citroën U23
Produkcia 1935 – 1969
Krajina pôvodu Francúzsko Francúzsko
Predchodca C4
Nasledovník Citroën Belphégor
Trieda Nákladný automobil
Max. rýchlosť 70km/h (1936)
Prevodovka(y) BVM3
Rázvor 3 380 – 3 750 mm
Dĺžka 5 040 – 5 580 mm
Šírka 1 960 mm
Výška 2 760 mm
Hmotnosť 2 020 kg
Pozri aj Citroën 55
Dizajnér Flaminio Bertoni

Citroën 23 je univerzálny nákladný automobil, ktorý vyrábala francúzska automobilka Citroën v rokoch 19351969. Za 34 rokov produkcie bolo vyrobených 121 902 kusov. V roku 1956 prešiel model faceliftom. V roku 1956 sa vyrábal v troch variantoch nosnosti, (3,5 t), C23-45 (4,5 t) a C23-50 (5 ton).

Popis

Nadväzuje na svojho predchodcu nákladnú verziu modelu C4. Predná časť karosérie bola prebratá z modelu Rosalie. V roku 1956 sa zmenil dizajn kabíny, bola prebratá z modelu T55. Motorizácia bola prebraté z modelu Traction Avant. V roku 1936 pribudla naftová motorizácia s preplňovaním vysokou turbulenciou a nepriamym vstrekovaním o výkone 40 konských síl. Firma Herwaythorn Sinpar, prerábala automobily pre použitie v teréne, úpravou výšky karosérie a pridaním pohonu 4x4. Sériový model mal pohon zadnej nápravy s jednoduchým diferenciálom.

2. svetová vojna

Počas vojny bolo Francúzsko okupované nemeckými vojskami. André Citroën odmietol spoluprácu s okupantmi. Závody na výrobu osobných automobilov boli uzavreté a závody pre výrobu nákladných automobilov prešli násilím pod nemeckú správu. Počas vojny bolo vyprodukovaných približne 12 000 kusov modelu 23 pre nemecký Wehrmacht, za menej ako 10 mesiacov.

Motorizácie

Zážihový

  • 1,9 (1 911 cc) 42k

Vznetový

  • 1,8 Di (1 767 cc) 40k pri 3 650 ot./min
  • 4,0 D (3 153 cc) 52k pri 2 400 ot./min (od 1958)

Motor Di je naftový motor s nepriamym vstrekovaním a turbulentným plnením. (High turbulence indirect injection)

Galéria

Externé odkazy

Iné projekty

  • Spolupracuj na Commons Commons ponúka multimediálne súbory na tému Citroën 23

Zdroje

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Citroën 23





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk