Mitsubishi Lancer Evolution - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Mitsubishi Lancer Evolution
 ...

Mitsubishi Lancer Evolution
Výrobca Mitsubishi Motors
Iné názvy Lancer Evo, Evo
Produkcia 1992 – súčasnosť
Krajina pôvodu Japonsko Mizushima Plant, Kurashiki, Okajama, Japonsko
Trieda Kompaktný športový automobil
World Rally Car
Športový sedan
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverové kombi (Evo IX, 2007)
Usporiadanie motor vpredu, pohon všetkých kolies
Motor(y) 2.0 L R4 turbo
4G63T (1987 – 2007)
4B11T (2007 – súčasnosť)
Pozri aj Mitsubishi Lancer
Mitsubishi Lancer WRC

Mitsubishi Lancer Evolution (často tiež iba Lancer Evo či Evo)[1] je športový derivát vozidla Mitsubishi Lancer vo verzii sedan, vyrábaný automobilkou Mitsubishi Motors. Vyrábal sa v 10. generáciach v rokoch 1992 až 2016. Spoločným znakom všetkých vozidiel Mitsubishi Lancer Evolution je motor so zdvihovým objemom 2000 cm³ prepĺňaný turbodúchadlom a pohon 4x4.[2]

Vozidlo bolo pôvodne určené len pre japonský trh, ale prostredníctvom predajných sietí Ralliart vo Spojenom kráľovstve a iných európskych krajinách je Lancer Evolution v Európe dostupný od roku 1998. Automobilka Mitsubishi sa rozhodla v roku 2003 pre vývoz ôsmej generácie Lanceru Evolution do USA po tom, čo sa osvedčil úspech automobilky Subaru, ktorá vtedy ponúkla na americký trh jeho priameho konkurenta Imprezu WRX.[3]

Posledná, desiata generácia Lanceru Evolution bola uvedená na trh v Japonsku v roku 2007 a na zahraničné trhy v roku 2008.

Evolution I (1. generácia)

Mitsubishi Lancer Evolution I
Produkcia október 1992 – január 1994
Platforma CD9A
Motor(y) 4G63, 2.0 L R4 turbo
Max. rýchlosť 228 km/h
Prevodovka(y) 5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 500 mm
Dĺžka 4 310 mm
Šírka 1 695 mm
Výška 1 395 mm
Hmotnosť 1 170 – 1 240 kg

Originálny Lancer Evolution mal súťažiť v Majstrovstvách sveta v rely. Používal 2-litrový, turbom prepĺňaný DOHC motor spolu s pohonným ústrojenstvom 4x4 s vozidla Mitsubishi Galant VR-4 v ráme Lanceru a bol predávaný v modeloch GSR a RS. Lacnejšia verzia neobsahovala elektricky ovládané okná, zadný stierač a ďalšiu výbavu a mala oceľové kolesá, kvôli ktorým bola o 70 kg ľahšia než verzia GSR (1 238 kg). Používal motor 4G63, ktorý dával výkon 187 kW/247 koní pri 6000 otáčkach za minútu a 309 Nm pri 3000 otáčkach za minútu. Prvých 5,000 kusov sa predalo v rokoch 1992 až 1993. Maximálna rýchlosť bola 228 km/h.

Špecifikácie

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie x zdvih: Kompresný pomer: Maximálny výkon: Max. krútiaci moment 0 100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
2.0 T[4] R4 2,0 l (1 997 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 85,00 mm × 88,00 mm 8,5:1 250 koní (184 kW) pri 6 000 ot/min 309 Nm pri 3 000 ot/min b/d 228 km/h

Evolution II (2. generácia)

Mitsubishi Lancer Evolution II
Produkcia január 1994 – august 1995
Platforma CE9A
Prevodovka(y) 5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 510 mm
Dĺžka 4 310 mm
Šírka 1 695 mm
Výška 1 420 mm
Hmotnosť 1 180 – 1 250 kg
Kapacita nádrže 50 litrov

Lancer Evolution II bol vyrábaný od roku 1993 až do roku 1995. Vylepšenia pozostávali hlavne zo zlepšenia riadenia, vrátane menších úprav rázvoru náprav, väčších stabilizátorov, karosérie vylepšenej väčším zadným spojlerom a pneumatík so šírkou väčšou o 10 mm. Takisto mal palivovú nádrž s objemom 50 litrov. Montoval sa rovnaký motor len so zvýšeným výkonom motora na 188 kW/256 koní pri rovnakom krútiacom momente.

Špecifikácie

Verzia Motor: Systám vstrekovania: Vŕtanie x zdvih: Kompresný pomer: Maximálny výkon: Max. krútiaci moment 0 – 100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
2.0 T[5] R4 2,0 l (1 997 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 85,00 mm × 88,00 mm 8,5:1 260 koní (191 kW) pri 6 000 ot/min 309 Nm pri 3 000 ot/min b/d 180 km/h

Evolution III (3. generácia)

Mitsubishi Lancer Evolution III
Produkcia august 1995 – august 1996
Platforma CE9A
Prevodovka(y) 5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 510 mm
Dĺžka 4 310 mm
Šírka 1 695 mm
Výška 1 420 mm
Hmotnosť 1 190 – 1 260 kg

V auguste 1995 prišiel na trh Lancer Evolution III, ktorý mal niekoľko vylepšení oproti predchádzajúcim modelom. Nový, viac agresívny dizajn a nanovo vymodelovaný nos pre zlepšenie prívodu vzduchu k chladiču, medzichladiču a brzdám. Nové postranné prahy, lišty zadného nárazníku a väčší zadný spojler boli montované kvôli zníženiu hmotnosti. Upravený motor mal vyšší kompresný pomer ako predchádzajúca generácia,[6] a nové turbodúchadlo s označením TD05H-16G-7 a kompresor s priemerom 68 mm s označením 16G6.[7] Kompresný pomer mal hodnotu 9.0:1.

Špecifikácie

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie x zdvih: Kompresný pomer: Maximálny výkon: Max. krútiaci moment 0 – 100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
2.0 T[8] R4 2,0 l (1 997 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 85,00 mm × 88,00 mm 9,0:1 270 koní (198 kW) pri 6 250 ot/min 309 Nm pri 3 000 ot/min b/d 180 km/h

Evolution IV (4. generácia)

Mitsubishi Lancer Evolution IV
Produkcia august 1996 – január 1998
Platforma CN9A
Prevodovka(y) 5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 510 mm
Dĺžka 4 330 mm
Šírka 1 690 mm
Výška 1 415 mm
Hmotnosť 1 260 – 1 350 kg

Platforma Lanceru bola v roku 1996 kompletne zmenená a aj spoločne s verziou Evolution, ktorý sa stal celosvetovo populárny. Boli k dispozícii dve verzie výbavy, a to RS a GSR. Verzia RS bola vyrobená ako súťažný automobil so samosvorným diferenciálom na prednej náprave a trecím samosvorným diferenciálom za zadnej náprave. Verzie RS a GSR spoločne zdieľali nové turbodúchadlo Twin Scroll, ktoré pomohlo zvýšiť výkon na 257 kW/350 koní pri 6500 ot/min a 422 Nm pri 4000 ot/min. Vo verzii GSR sa používa nový systém kontroly trakcie Active Yaw Control, ktorý cez senzory v riadení a v motore počítačom rozdeľuje krútiaci moment na jednotlivé kolesá zadnej nápravy. Evolution IV sa odlišuje hlavne dvomi veľkými hmlovkami v prednom nárazníku (voliteľne vo verzii RS) a novo navrhnutými zadnými svetlami, ktoré sa stali štandardom v ďalších dvoch generáciách (Evolution V a Evolution VI). Táto generácia mala zvýšená hmotnosť o 40 kg, a to najmä v dôsledku zväčšenia počtu technologických zariadení, čo bolo ale kompenzované zvýšeným výkonom-hmotnosť verzie RS je 1 260 kg a verzie GSR je 1 345 kg. Od tejto generácie sa konštruktéri Mitsubishi rozhodli zaviesť nové vezie Lancerov Evolution aj na civilný trh.

Špecifikácie

Verzia Motor: Systém vstrekovania: Vŕtanie x zdvih: Kompresný pomer: Maximálny výkon: Max. krútiaci moment 0-100 km/h: V-max:
Benzínové motory:
2.0 T[9] R4 2,0 l (1 997 cm³), DOHC, turbo vstrekovanie EFi 85,00 mm × 88,00 mm 8,8:1 280 koní (206 kW) pri 6 500 ot/min 353 Nm pri 3 000 ot/min 5,5 s 240 km/h

Evolution V (5. generácia)

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.






Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk


Mitsubishi Lancer Evolution V
Produkcia január 1998 – január 1999
Platforma CP9A
Prevodovka(y) 5-rýchlostná manuálna
Rázvor 2 510 mm
Dĺžka 4 350 mm
Šírka 1 770 mm
Výška 1405–1 415 mm
Hmotnosť 1 260 – 1 360 kg