Mitsubishi Galant VR-4 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Mitsubishi Galant VR-4
 ...

Mitsubishi Galant VR-4 je vrcholná verzia modelu Galant, ktorú v rokoch 1988 až 2002 vyrábala automobilka Mitsubishi Motors. Dostupná bola v šiestej (1988-1992), siedmej (1992-1996) a ôsmej (1996-2002) generácii automobilu. Pôvodne bola zavedená do výroby v súlade s predpismi skupiny A Majstrovstiev sveta v rely, ale čoskoro bola nahradená súťažným automobilom Lancer Evolution.

Základné informácie a súťažná história

V priebehu 70-tych a 80-tych rokov sa Mitsubishi Motors Corporation (MMC) snažilo zlepšiť svoj obraz účasťou v motoršporte. Lancer 1600 GSR a Pajero/Montero/Shogun dosiahli veľký úspech v podujatiach rely a Rely Dakar,[1][2] a tak spoločnosť plánovala uspieť v skupine B Majstrovstiev sveta v rely s 4x4 verziou svojho kupé Starion. Avšak skupina bola zrušená kvôli niekoľkým smrteľným nehodám v rokoch 1986 a 1987 a tak bol Mitsubishi nútené prehodnotiť svoj prístup. Tak automobilka kupé Starion nahradila homologovanou a v tej dobe nedávno predstavenou šiestou generáciou sedanu Galant pre skupinu A s použitím mechanických častí z kupé Starion. V rokoch 1988 až 1992 súťažil Galant s vybavením Mitsubishi Ralliart Europe a vyhral 3 podujatia v rukách Mikaela Ericssona (1989 Rely Fínska),[3] Penttiho Airikkalu (1989 RAC Rely)[4] a Kennetha Ericssona (1991 Rely Švédska).[5] Takisto bol Galant vedený k absolútnemu víťazstvu Kenjirom Shinozukom (1988) a Rossom Dunkertonom (1991-92) v Ázijsko-Pacifických majstrovstvách v rely a Timom O'Neilom (1992) v American National GT Championship.[6]

Avšak Mitsubishi - a jeho konkurencia - si uvedomili, že automobily WRC z 80-tych rokov sú príliš veľké a nemotorné pre úzke a kľukaté cesty rely etáp. Ford vymenil model Sierra/Sapphire Cosworth za menší model Escort; Subaru vyvinulo model Impreza, ktorý nahradil úspešný model Legacy a Toyota nakoniec nahradila model Celica modelom Corolla. Mitsubishi medzitým použilo VR-4 motor a prevodovku pre nový Lancer Evolution, ktorý sa tiež ešte používal do konca účinkovania modelu Galant VR-4 v motoršportovom úsilí automobilky Mitsubishi Motors.

Šiesta generácia (E38A/E39A)

6. generácia
Produkcia 1987 – 1992
Krajina pôvodu Závod Nagoya, Okazaki, Aiči
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverový liftback
Usporiadanie Motor vpredu, pohon všetkých kolies
Motor(y) 1997 cm³ DOHC 16v R4, turbo
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna

Pravidlá skupiny A predpisujú použitie prepĺňaného motora zdvihového objemu 2,0 l a pohon všetkých kolies. V civilnej verzii mal 4-dverový sedan výkon 177 kW/241 koní v závislosti na trhu, s ktorým Galant VR-4 dosiahol maximálnu rýchlosť viac ako 210 km/h, zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 7,3 sekundy a štvrť míle prekonal za 15,3 sekundy. Automobil tiež mal riadenie všetkých štyroch kolies závislé od rýchlosti: zadné kolesá boli riadené v rovnakej fáze ako predné nad 48 km/h až o 1,5 stupňa.

Verzia liftback bola tiež vyrábaná a bola známa ako Eterna ZR-4. Mala menšie kozmetické zmeny, ale mechanicky bola zhodná so sedanom VR-4.

Technické údaje

Motor
Konfigurácia — DOHC 16v radový 4-valec
Kód4G63T
Vŕtanie/zdvih, zdvihový objem — 85,0 x 88,0 mm, 1997 cm³
Kompresný pomer — 7,8:1
Palivo — ECI-MULTI, premium bezolovnatý benzín
Max. výkon — 177 kW/241 koní pri 6000 ot/min
Max. krútiaci moment — 304 Nm pri 3500 ot/min
Prevodovka — 4-rýchlostná automatická / 5-rýchlostná manuálna
Pruženievzpery MacPherson (vpredu), Dvojité lichobežníkové zavesenie (vzadu)
Rozmery
Dĺžka — 4 560 mm
Šírka — 1 695 mm
Výška — 1 440 mm
Rázvor — 2 600 mm
Pohotovostná hmotnosť — 1 483 kg
Objem palivovej nádrže — 62 l
Kolesá/pneumatiky — 195/60 R15 86H

Výkony

  • 0-100 km/h: 7,0 s
  • 0-160 km/h: 21,9 s
  • 400 metrov (štvrť míle): 15,6 s pri 141,6 km/h
  • Max. rýchlosť: 221 km/h
  • 100-0 km/h brzdná dráha: 40 m
  • Okruhová skúšobná dráha:

Siedma generácia (E84A/E74A)

7. generácia
Výrobca Závod Nagoya, Okazaki, Aiči
Produkcia 1992 - 1996
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverový liftback
Usporiadanie Motor vpredu, pohon všetkých kolies
Motor(y) 1998 cm³ DOHC 24v V6, twin-turbo
Prevodovka(y) 4-rýchlostná automatická
5-rýchlostná manuálna

V roku 1992 vznikol homologovaný Lancer a vrcholná verzia Galantu nebola viazaná športovými predpismi. Existujúci a osvedčený pohon 4WD bol použitý, ale starý radový 4-valec bol nahradený twin-turbo 2,0-litrovým V6 motorom s buď konvenčnou 5-rýchlostnou manuálnou alebo 4-rýchlostnou INVECS automatickou prevodovkou kompletne s „fuzzy logikou“, ktorá umožnila pohon prispôsobiť štýlu jazdy vodiča a stavu vozovky. S ňou bolo možné dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 6,5 sekundy, a ak bol automobil bez obmedzovača dosiahol maximálnu rýchlosť 230 km/h.

Varianty automobilu používali rovnaký motor a pohonné ústrojenstvo a v Japonsku sa predávali sa pod názvom Eterna XX-4 liftback (1992) a Galant Sports GT liftback (1994-1996).

Technické údaje

Motor
Konfigurácia — DOHC 24v vidlicový 6-valec
Kód6A12TT
Vŕtanie/zdvoh, zdvihový objem — 78,4 x 69,0 mm, 1998 cm³
Kompresný pomer — 8,5:1
Palivo — ECI-MULTI, premium bezolovnatý benzín
Max. výkon — 177 kW/241 koní pri 6000 ot/min
Max. krútiaci moment — 309 Nm pri 3500 ot/min
Prevodovka — 4-rýchlostná automatická / 5-rýchlostná manuálna
PruženieViacprvkové (vpredu & vzadu)
Rozmery
Dĺžka — 4 630 mm
Šírka — 1 730 mm
Výška — 1 410 mm
Rázvor — 2 635 mm
Pohotovostná hmotnosť — 1 430 kg
Objem palivovej nádrže — 64 L
Kolesá/pneumatiky — 205/60 R15 91V

Ôsma generácia (EC5A/EC5W)

8. generácia
Produkcia 1996 – 2003
Krajina pôvodu Závod Nagoya, Okazaki, Aiči
Typ karosérie 4-dverový sedan
5-dverové kombi
Usporiadanie Motor vpredu, pohon všetkých kolies
Motor(y) 2498 cm³ DOHC 24v V6, twin-turbo
Prevodovka(y) 5-rýchlostná poloautomatická
5-rýchlostná manuálna

Posledná verzia VR-4 bola uvedená v roku 1996. Zdvihový objem motora bol zväčšený na 2,5 L, čim sa zvýšil výkon o 15% pre nezávislý japonský limit 206 kW/280 koní. Galant VR-4 bol tak schopný dosiahnuť maximálnu rýchlosť nad 240 km/h. Pri priemernom stave vozovky a použitom benzíne 98RON dokázal zrýchliť z 0 na 100 kmh za asi 6 sekúnd, ale súkromné zdroje tvrdia, že benzín s oktánovým číslom nad 100, model Type-V s manuálnou prevodovkou (najľahší model s 1520 kg) by mohol dosiahnuť zrýchlenie z 0 na 100 km/h pod 6 sekúnd.

Type-V model môže byť vybavený buď s 5-rýchlostnou manuálnou prevodovkou alebo voliteľnou INVECS-II poloautomatickou prevodovkou založenou na prevodovke Tiptronic od Porsche, kým Type-S model bol v ponuke s voliteľnou Active Yaw Control (AYC). Tento komplex zadného diferenciálu bol prvýkrát v ponuke pre automobil Lancer Evolution IV a používa celý rad senzorov na detekciu a potlačenie pretáčavosti, čo ponúkalo nakoniec Galantu VR-4 veľkú jazdnú agilitu aj napriek jeho veľkosti a hmotnosti. Od roku 1998 už ale nebol k dispozícii systém Active Yaw Control v spojení s manuálnou prevodovkou. Super VR-4 variant bol predávaný v oboch karosárskych verziách Galant sedan a Legnum kombi s kozmetickými zmenami ako sú sedadlá Recaro a volant Momo.

S ôsmou generáciou Galantu predstavilo Mitsubishi kombi variant (na mnohých trhoch známy ako Legnum), ktorý nahradil 5-dverový liftback. V roku 2000 partner MMC Ralliart skrátil Typové osvedčenie Galantov a Lancerov pre predaj v Spojenom kráľovstve. 200 kusov modelu VR-4 bolo importovaných do ukončenia výroby, kvôli úprave emisných štandardov v Japonsku.

Technické údaje

Motor
Konfigurácia — DOHC 24v vidlicový 6-valec
Kód6A13TT
Vŕtanie/zdvih, zdvihový objem — 81,0 × 80,8 mm, 2498 cm³
Kompresný pomer — 8,5:1
Palivo — ECI-MULTI, premium bezolovnatý benzín
Max. výkon — 206 kW/280 koní pri 5500 ot/min
Max. krútiaci moment — 367 Nm pri 4000 ot/min
Prevodovka — 5-rýchlostná poloautomatická / 5-rýchlostná manuálna
PruženieViacprvkové (vpredu & vzadu)
Rozmery
Dĺžka — 4 680 mm
Šírka — 1 760 mm
Výška — 1 420 mm
Rázvor — 2 635 mm
Pohotovostná hmotnosť — 1 520 kg
Objem palivovej nádrže — 60 L
Kolesá/pneumatiky — 225/50 R16 91V

Výkony

  • 0-100 km/h: 6,0 s (v závislosti od tvaru a výbavy, môže sa líšiť) [7]
  • 0-160 km/h:
  • 400 metrov (štvrť míle):
  • Max. rýchlosť: približne 244kmh bez obmedzovača [7]
  • 100 km/h-0 km/h brzdná dráha:
  • Kruhová skúšobná dráha:

Referencie

  1. Lancer 1600GSR Archivované 2006-07-05 na Wayback Machine, Mitsubishi Motors' Web Museum
  2. "Pajero - King of the Desert" Archivované 2006-03-23 na Wayback Machine, Mitsubishi Motors' Web Museum
  3. 39th 1000 Lakes Rally, Final classification, Rallybase.nl website
  4. 38th Lombard RAC Rally, Final classification, Rallybase.nl website
  5. 40th International Swedish Rally, Final classification, Rallybase.nl website
  6. Biography of Tim O'Neil, Rally Racing News
  7. a b 2000 Mitsubishi Galant/Legnum VR-4 . Autozine, . Dostupné online. Archivované 2011-06-24 z originálu.

Externé odkazy

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

čítajte viac o Mitsubishi_Galant_VR-4





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk