Fairchild 24 - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Fairchild 24
Fairchild 24

Fairchild Argus III (rok výroby 1944)
TypĽahké civilné dopravné lietadlo
VýrobcaFairchild
Prvý let1932
Hlavný používateľUnited States Army Air Corps
Royal Air Force
Výroba1932 – 1948
Vyrobenýchviac ako 1800

Fairchild 24 je štvormiestne ľahké dopravné lietadlo, ktoré bolo vyrábané Kreider-Reisner Aircraft Hagerstown, divíziou Fairchild Aviation Corporation. V tridsiatych a štyridsiatych rokoch 20. storočia patrilo medzi veľmi obľúbené civilné lietadlá, pričom sa vyznačovalo ekonomickou prevádzkou a ľahkou ovládateľnosťou. Lietadlo využívalo mnoho hollywoodskych hviezd vrátane Roberta Taylora, Tyrona Powera, Mary Pickfordovej a Jamesa Stewarta.

Keď USA vstúpili do druhej svetovej vojny, bola výrobná linka Fairchilda využitá na armádne účely. Vznikajú tak ľahké dopravné verzie UC-61 Forwarder pre americkú armádu a Argus pre britskú RAF. Existujúce civilné verzie lietadiel boli zabavené a zavedené tiež do služby v americkej armáde.

Vznik a vývoj

Model 24 prvýkrát vzlietol v roku 1932. Jeho výroba prebiehala v rokoch 1932 až 1948. Spoločnosť Fairchild vyrobila viac ako 1500 strojov tohto typu a ďalších 280 bolo vyrobených spoločnosťou Temco (Texas Engineering & Manufacturing Company), ktorá po druhej svetovej vojne odkúpila od Fairchildu výrobné práva. Celkovo tak zišlo z výrobnej linky viac ako 1800 lietadiel Fairchild 24.[1]

Konštrukcia

Austrálsky Fairchild 24 Argus

Fairchild 24 je hornoplošník s rozpätím krídel 11 m. Drak lietadla pozostáva zo zvarených oceľových trubiek a drevených líšt, ktoré sú pokryté látkou.

Tento model predstavoval v porovnaní s predchádzajúcimi typmi radikálny krok, ktorým sa firma Fairchild snažila získať čo najväčší podiel v sektore súkromných pilotov. Interiér bol navrhnutý slávnym americkým priemyselným a automobilovým dizajnérom Raymondom Loewym. Medzi najzaujímavejšie prvky patrili okenné kľučky so sťahovacími oknami podobne, ako to bolo bežné u áut. Pohodlné sedadlá a mnoho ďalších funkcií v automobilovom štýle spravili z modelu 24 jedno z najkrajších a najpohodlnejších lietadiel svojej doby. Ďalším významným prvkom bol robustný podvozok, ktorý umožnil pilotovi modelu 24 pristáť aj v teréne mimo pristávacej dráhy.[2]

Lietadlá Fairchild 24 boli vyrábané s dvoma rôznymi typmi piestových spaľovacích motorov, pričom každý z nich dáva týmto strojom charakteristický vzhľad. Verzia F-24W má hviezdicové motory Warner "Super Scarab". Tieto stroje majú vďaka kruhovému tvaru motora krátke nosy. Zvyšné lietadlá vo verzii F-24R majú šesťvalcové radové motory Ranger a sú preto charakteristické svojimi dlhými nosmi.

Operačné nasadenie

Počas druhej svetovej vojny bola verzia UC-61 Forwarder používaná americkými ozbrojenými silami na pobrežné hliadkovanie a jej úlohou bolo udržať japonské alebo nemecké ponorky čo najďalej od amerického pobrežia. Lietadlo mohlo niesť dve bomby s hmotnosťou 45 kg a bolo úspešné vo viacerých konfrontáciách s nemeckými ponorkami.

Používatelia

Fairchild 24W-40 so 165 koňovým motorom Warner
UC-86
GK-1

Austrália Austrália

Royal Australian Air Force

Brazília Brazília

Brazílske vzdušné sily

Československo Československo

Československá ľudová armáda

Fínsko Fínsko

Fínske vzdušné sily

Izrael Izrael

Izraelské vzdušné sily

Kanada Kanada

Kanadské kráľovské letectvo

Spojené kráľovstvo Spojené kráľovstvo

Royal Air Force

Švédsko Švédsko

Švédske vzdušné sily

Taliansko Taliansko

Talianske vzdušné sily

Thajsko Thajsko

Thajske kráľovské vzdušné sily

USA USA

United States Army Air Forces
United States Marine Corps
United States Navy
United States Coast Guard

Špecifikácia (Fairchild 24W)

Fairchild UC-61 Forwarder
Fairchild UC-61K dodaný v roku 1944 RAF ako Argus III

Všeobecné charakteristiky

  • Posádka: 1
  • Kapacita: 3 pasažieri
  • Dĺžka: 7,3 m
  • Rozpätie krídeľ: 11 m
  • Výška: 2,4 m
  • Plocha krídla: 16,2 m²
  • Prázdna hmotnosť: 691 kg
  • Maximálna vzletová hmotnosť: 1 162 kg
  • Pohonná jednotka: Hviezdicový sedemvalcový motor Warner "Super Scarab" Series 50A s výkonom 145 hp (108 kW) pri 2050 ot./min.

Výkonnosti

  • Maximálna rýchlosť letu: 215 km/h
  • Cestovná rýchlosť: 193 km/h
  • Dolet: 1 158 km[3]
  • Dostup: 3 871 m

Tiež pozri

Referencie

Zdroj:
Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok. Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.
Zdroj: Wikipedia.org - čítajte viac o Fairchild 24





Text je dostupný za podmienok Creative Commons Attribution/Share-Alike License 3.0 Unported; prípadne za ďalších podmienok.
Podrobnejšie informácie nájdete na stránke Podmienky použitia.

Your browser doesn’t support the object tag.

www.astronomia.sk | www.biologia.sk | www.botanika.sk | www.dejiny.sk | www.economy.sk | www.elektrotechnika.sk | www.estetika.sk | www.farmakologia.sk | www.filozofia.sk | Fyzika | www.futurologia.sk | www.genetika.sk | www.chemia.sk | www.lingvistika.sk | www.politologia.sk | www.psychologia.sk | www.sexuologia.sk | www.sociologia.sk | www.veda.sk I www.zoologia.sk