Škoda Fabia - Biblioteka.sk

Upozornenie: Prezeranie týchto stránok je určené len pre návštevníkov nad 18 rokov!
Zásady ochrany osobných údajov.
Používaním tohto webu súhlasíte s uchovávaním cookies, ktoré slúžia na poskytovanie služieb, nastavenie reklám a analýzu návštevnosti. OK, súhlasím


Panta Rhei Doprava Zadarmo
...
...


A | B | C | D | E | F | G | H | CH | I | J | K | L | M | N | O | P | Q | R | S | T | U | V | W | X | Y | Z | 0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

Škoda Fabia

Škoda Fabia je automobil českej automobilky Škoda Auto a nástupca Škody Felicia. Jej výroba sa začala v roku 1999 a trvá dodnes.

Škoda Fabia (6Y) (1999 – 2007)

Škoda Fabia I
Škoda Fabia Yellow.jpg
Výrobca Škoda Auto a.s.
Produkcia 1999 – 2007
Krajina pôvodu Česko
Predchodca Škoda Felicia
Nasledovník Škoda Fabia II
Typ karosérie hatchback, combi, sedan
Usporiadanie motor vpredu naprieč
predný náhon
Platforma PQ24
Motor(y) Zážihové

1,0 MPI (37 kW)
1,2 HTP (40 kW)
1,2 HTP (47 kW)
1,4 MPI (44 kW)
1,4 MPI (50 kW)
1,4 16V (55 kW)
1,4 16V (74 kW)
1,4 16V (59 kW)
2,0 MPI (85 kW)
Vznetové
1,4 TDI PD (55 kW)
1,4 TDI PD (51 kW)
1,4 TDI PD (59 kW)
1,9 SDI (47 kW)
1,9 TDI PD (74 kW)
1,9 TDI PD (96 kW)

Prevodovka(y) 5-stupňová manuálna

6-stupňová manuálna

Rázvor 2 462 mm
Dĺžka 3 960 mm / 4 220 mm (combi, sedan)
Šírka 1 650 mm
Výška 1 450 mm
Kapacita nádrže 45 l

Prvá generácia Fabie bola predstavená v roku 1999. Facelift bol uvedený v roku 2002. Prvá generácia sa vyrábala v karosárskych verziách hatchback, combi a sedan. V modelovom roku 2003 Škoda predstavila nový motor svojej produkcie, HTP (High Torque Performance), ktorým nahradila staré motory MPI (Multi Point Injection), nevyhovujúce novým emisným normám.

Stupne výbavy

  • Junior
  • Classic
  • Ambiente / Comfort
  • Joy
  • Attractive
  • Elegance
  • RS

Motorizácia

Model Typ motora Objem Výkon Krútiaci moment Poznámka
Zážihové
1,0 MPI radový štvorvalec OHV 8V 997 ccm 37 kW/5 000 ot./min 84 Nm/2 750 ot./min
1,2 HTP radový trojvalec OHC 6V 1198 ccm 40 kW/4 750 ot./min 106 Nm/3 000 ot./min
1,2 HTP radový trojvalec DOHC 12V 1198 ccm 47 kW/5 400 ot./min 112 Nm/3 000 ot./min
1,4 MPI radový štvorvalec OHV 8V 1397 ccm 44 kW/4 500 ot./min 118 Nm/2 600 ot./min
1,4 MPI radový štvorvalec OHV 8V 1397 ccm 50 kW/5 000 ot./min 120 Nm/2 500 ot./min
1,4 16V radový štvorvalec DOHC 16V 1390 ccm 55 kW/5 000 ot./min 126 Nm/3 800 ot./min
1,4 16V radový štvorvalec DOHC 16V 1390 ccm 47 kW/6 000 ot./min 126 Nm/4 400 ot./min
1,4 16V radový štvorvalec DOHC 16V 1 390 ccm 59 kW/5 000 ot./min 132 Nm/3 800 ot./min
2,0 MPI radový štvorvalec SOHC 8V 1 984 ccm 85 kW/5 200 ot./min 170 Nm/2 400 ot./min
Vznetové
1,4 TDI PD radový trojvalec SOHC 6V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 422 ccm 55 kW/4 000 ot./min 195 Nm/2 200 ot./min
1,9 SDI radový štvorvalec SOHC 8V 1 896 ccm 47 kW/4 000 ot./min 125 Nm/1 600 – 2 800 ot./min
1,9 TDI PD radový štvorvalec SOHC 8V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 896 ccm 74 kW/4 000 ot./min 240 Nm/1 800 – 2 400 ot./min
1,9 TDI PD radový štvorvalec SOHC 8V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 896 ccm 96 kW/4 000 ot./min 310 Nm/1 900 ot./min RS

Škoda Fabia II (5J) (2007 – 2014)

Škoda Fabia II
Škoda Fabia.jpg
Výrobca Škoda Auto
Produkcia 2007 – 2022
Krajina pôvodu Česko
Predchodca Škoda Fabia I
Nasledovník Škoda Fabia III
Typ karosérie hatchback, combi
Usporiadanie motor vpredu naprieč
predný náhon
Platforma PQ24, PQ25 (facelift)
Motor(y) Zážihové

1,2 HTP (44 kW)
1,2 HTP (51 kW)
1,2 TSI (63 kW)
1,2 TSI (77 kW)
1,4 16V (63 kW)
1,6 16V (77 kW)
Vznetové
1,4 TDI PD (51 kW)
1,4 TDI PD (59 kW)
1,4 TDI (55 kW)
1,6 TDI (66 kW)
1,9 TDI PD (77 kW)

Prevodovka(y) 5-stupňová manuálna

4-stupňová automatická

5-stupňová automatická

6-stupňová automatická

7-stupňová automatická

Dĺžka 3 992 mm/4 239 mm (combi)
Šírka 1 642 mm
Výška 1 498 mm/1 513 mm (paket pre zlé cesty)
Kapacita nádrže 45 l

Druhá generácia bola uvedená na trh v roku 2007. Postavená je na rovnakom koncernovom podvozku PQ24 ako aj prvá generácia. Dizajnovo vychádza z modelu Roomster, s ktorým zdieľa rovnakú prednú polovicu karosérie. Interiér je rovnako prebratý z Roomsteru. V roku 2010 bol uvedený facelift modelu. S drobnými zmenami na karosérii sa zmenila aj technika vozidla, ktorú Fabia zdieľa s modelmi VW Polo V alebo Seat Ibiza IV. Vyrába sa ako hatchback a combi.

Stupne výbavy

  • Easy
  • Classic
  • Ambiente
  • Greenline
  • Elegance
  • Monte Carlo
  • Sportline
  • RS
  • Scout

Motorizácia

Model Typ motora Objem Výkon Krútiaci moment Poznámka
Zážihové
1,2 HTP radový trojvalec OHC 6V 1 198 ccm 44 kW/5 200 ot./min 108 Nm/3 000 ot./min
1,2 HTP radový trojvalec DOHC 12V 1 198 ccm 51 kW/5 400 ot./min 112 Nm/3 000 ot./min
1,2 TSI radový štvorvalec DOHC 8V s turbodúchadlom 1 197 ccm 63 kW/4 800 ot./min 160 Nm/1 500 – 3 500 ot./min
1,2 TSI radový štvorvalec DOHC 8V s turbodúchadlom 1 197 ccm 77 kW/5 000 ot./min 175 Nm/1 550 – 4 100 ot./min
1,4 16V radový štvorvalec DOHC 16V 1390 ccm 63 kW/5 000 ot./min 132 Nm/3 800 ot./min
1,4 TSI radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom a kompresorom 1 397 ccm 132 kW/6 200 ot./min 250 Nm/2 000 – 4 200 ot./min RS
1,6 16V radový štvorvalec DOHC 16V 1 598 ccm 77 kW/5 600 ot./min 153 Nm/3 800 ot./min
Vznetové
1,2 TDI CR radový trojvalec SOHC 12V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 119 ccm 55 kW/4 200 ot./min 180 Nm/2 000 ot./min
1,4 TDI PD radový trojvalec SOHC 6V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 422 ccm 51 kW/4 000 ot./min 155 Nm/1 600 – 2 800 ot./min
1,4 TDI PD radový trojvalec SOHC 6V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 422 ccm 59 kW/4 000 ot./min 195 Nm/2 200 ot./min
1,6 TDI CR radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 598 ccm 55 kW/4 000 ot./min 195 Nm/1 500 – 2 000 ot./min
1,6 TDI CR radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 598 ccm 66 kW/4 200 ot./min 230 Nm/1 500 – 2 500 ot./min
1,6 TDI CR radový štvorvalec DOHC 16V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 598 ccm 77 kW/4 400 ot./min 250 Nm/1 500 – 2 500 ot./min
1,9 TDI PD radový štvorvalec SOHC 8V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 896 ccm 77 kW/4 000 ot./min 240 Nm/1 800 ot./min

Škoda Fabia III (SK260) (2014 – 2021)

Škoda Fabia III
2018 Skoda Fabia SE MPi 1.0.jpg
Výrobca Škoda Auto
Produkcia 2014 – 2021
Krajina pôvodu Česko
Predchodca Škoda Fabia II
Typ karosérie hatchback, combi
Usporiadanie motor vpredu naprieč
predný náhon
Platforma MQB
Motor(y) Zážihové

1,0 MPI (44 kW)
1,0 MPI (55 kW)
1,0 TSI (70 kW)
1,0 TSI (81 kW)
1,2 TSI (66 kW)
1,2 TSI (81 kW)
Vznetové
1,4 TDI PD (66 kW)
1,4 TDI (77 kW)

Prevodovka(y) 5-stupňová manuálna
6-stupňová manuálna
7-stupňová automatická
Dĺžka 3 992 mm/4 239 mm (combi)
Šírka 1 732 mm
Výška 1 467 mm

Tretia generácia Fabie bola predstavená 2. októbra 2014 na Parížskom autosalóne a uvedená na český trh už 11. novembra. Postavená je na podvozkovej platforme MQB a dizajnovo sa približuje k ostatným modelom značky. Interiér prešiel výraznou inováciou, rovnako ako takmer celá technika, ktorú Fabia zdieľa s modelmi Volkswagen Polo alebo SEAT Ibiza. Vyrába sa ako hatchback a combi. Po facelifte v roku 2018, sa mierne zmenila predná maska odstránili sa vznetové motory.

Stupne výbavy

  • Active
  • Ambition
  • Style
  • Monte Carlo
  • Scout

Motorizácia[1]1">upraviť | upraviť zdroj

Model Typ motora Objem Výkon Krútiaci moment Poznámka
Zážihové
1,0 MPI radový trojvalec DOHC 12V 999 ccm 55 kW/6200 ot./min 95 Nm/3 000 ot./min 5°MP
1,0 TSI radový trojvalec DOHC 12V s turbodúchadlom 999 ccm 70 kW/4 400 ot./min 160 Nm/1 500 ot./min 5°MP
1,0 TSI radový trojvalec DOHC 12V s turbodúchadlom 999 ccm 81 kW/4 600 ot./min 200 Nm/2 000 ot./min 6°MP/7°DSG
1,2 TSI radový Štvorvalec DOHC 12V s turbodúchadlom 1 197 ccm 81 kW/4 600 ot./min 170 Nm/2 300 ot./min 6°MP/7°DSG
Vznetové
1,4 TDI PD radový trojvalec SOHC 12V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 422 ccm 66 kW/3 000 ot./min 230 Nm/1 750 ot./min 5°MP/7°DSG
1,4 TDI PD radový trojvalec SOHC 12V s turbodúchadlom s nastaviteľnými lopatkami 1 422 ccm 77 kW/3 000 ot./min 250 Nm/1 750 ot./min 5°MP

Škoda Fabia IV (2021 – súčasnosť)upraviť | upraviť zdroj

Škoda Fabia IV bola predstavená na jar 2021 v prevedení hatchback. Pôvodne sa počítalo tiež s verziou kombi, jeho projekt bol ale v auguste 2021 zrušený. Fabia IV hatchback bola o niečo dlhšia ako predchádzajúci model, s batožinovým priestorom zväčšeným o 50 litrov na 380 l. Je postavená na platforme MQB A0, ktorú už využívali existujúce generácie vozidiel Volkswagen Polo, Seat Ibiza alebo Škoda Scala. Škoda vo svojej tlačovej správe spomína tiež skutočnosť, že vozidlo už nie je ponúkaný s naftovým pohonom. Motory sú spriahnuté s päťstupňovou a šesťstupňovou manuálnou alebo so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG. Dizajn automobilu navrhoval tím Olivera Stefaniho.

Motory

1,0 MPI – (48 kW) 5M (na niektorých trhoch) 1,0 MPI – (59 kW) 5M 1,0 TSI – (70 kW) 5M 1,0 TSI – (81 kW) 6M 1,0 TSI – (81 kW) 7DSG 1,5 TSI – (110 kW) 7DSG

Galériaupraviť | upraviť zdroj